Results 1 to 8 of 8

Thread: Planear v. Planificar

Native language
    English - U.S.

Planear v. Planificar

Hola! En este contexto, sugieren que utilice "planear" o "planificar"?

Census data helps to distribute over $400 billion in federal funding each year to states and local communities, determines political representation, and helps to plan and fund local programs that serve your community.

Yo diria: "los datos del censo ayudan a planear y financiar programas locales..."

Gracias

Native language
    Catalán y castellano.

Re: Planear v. Planificar

Yo, en cambio, diría "planificar".

Saludos, t.
    Agradezco cuando me echan una mano.

Native language
    Español

Quote Originally Posted by Luisa86 View Post
    Hola! En este contexto, sugieren que utilice "planear" o "planificar"?

Census data helps to distribute over $400 billion in federal funding each year to states and local communities, determines political representation, and helps to plan and fund local programs that serve your community.

Yo diria: "los datos del censo ayudan a planear y financiar programas locales..."

Gracias
    My take on it is that you plan something when you think about it, and you "planify" something when you systematically put together a strategy to achieve pre-defined objectives.

I would too use "plan"; regardless of what I just typed, I still have the impression that "planificar" is just a fancy word for "planning".
    Last edited by mirx; 24th March 2010 at 1:29 AM.

Native language
    Spanish - Spain

Quote Originally Posted by turissa View Post
    Yo, en cambio, diría "planificar".

Saludos, t.
    Yo también.
    Planear lo veo más utilizado para el vuelo de las aves con las alas extendidas e inmóviles, o de los aviones sin motor (planeadores).
    Honeste vivere, alterum non lædere, suum cuique tribuere

Native language
    English

Quote Originally Posted by mirx View Post
    My take on it is that you plan something when you think about it, and you "planify" something when you systematically put togther a strategy to achieve pre-defined objectives.

I would too use "plan", regardless of what I just typed I still have the impression that "planificar" is just a fancy word for "planning".
    That seems reasonable to me, that is, to systematically put together a strategy to achieve pre-defined objectives = to plan (and fund local programs) = planificar, but that's just my take on it.
    If ever one can spread a little happiness ............ ............ one way is to please correct all my errors (except split infinitives).

Native language
    U.S. English / español cubano

It has always seemed to me that planear is for a much more general sense of planning, whereas planificar involves a greater sense of specifics. For example, "Tengo planeado hacer un viaje" - "I'm planning on going on a trip" vs "He planificado todos los detalles del viaje." - "I've planned all the details of the trip."

So, I agree with Turissa, planificar would be best in this context.

Native language
    Español

Quote Originally Posted by mameytree View Post
    It has always seemed to me that planear is for a much more general sense of planning, whereas planificar involves a greater sense of specifics. For example, "Tengo planeado hacer un viaje" - "I'm planning on going on a trip" vs "He planificado todos los detalles del viaje." - "I've planned all the details of the trip."

So, I agree with Turissa, planificar would be best in this context.
    That's what I think too, the dictionary seems to agree with us.

Planificación
    2. f. Plan general, metódicamente organizado y frecuentemente de gran amplitud, para obtener un objetivo determinado, tal como el desarrollo armónico de una ciudad, el desarrollo económico, la investigación científica, el funcionamiento de una industria, etc.

Native language
    English - U.S.

Thanks for all the feedback! This helps a lot