Results 1 to 9 of 9

Thread: Por parte de mi tía me gustaría...

Native language
    English

Por parte de mi tía me gustaría...

Necesito traducir un mensaje de bienvenida a catalan, es para la boda de mi tia...

Me gustaria decir:

"Por parte de mi tia me gustaria decir bienvendido a sus amigos catalanes. Gracias a ustedes quienes viajais desde tan lejos para estar en este dia tan especial."

Podrias ayudarme?!

Native language
    Español/España

Re: mensaje de bienvenida

Puedes decir: "De part de la meva tia, m'agradaria donar la benvinguda als seus amics catalans. Els dono les gràcies per haver vingut des de tan lluny en un dia tan especial".

O también: "M'agradaria donar la benvinguda als amics catalans de la meva tia. Els dono...".

Native language
    Catalan, Spanish - Spain

Yo pondría "tieta" en vez de "tia". No sé si la palabra "tia" existe en catalán, pero me suena muy coloquial y poco adecuada para la situación. ;-)

Native language
    Español/España

Re: Por parte de mi tía me gustaría...

Iba a poner "tieta", porque es la palabra que suelo oír y utilizar, pero se me ocurrió mirarlo en el DIEC y resulta que no existe (solo existe tia). Pero sí, estoy de acuerdo en que resultaría más familiar utilizar "tieta".

Native language
    català/valencià

Jo pense tot el contrari. Que la paraula tieta es mes localista i familiar, encara que la useu molts del Principat. A una part del domini lingüístic diríem : De part ma tia...; (perquè n'és un familiar proper, usaríem el possessiu senzill)

Native language
    Spain - Spanish

Tia es la paraula original en català, tieta és el diminutiu i la forma familiar, tot i que a Catalunya, se sol usar pràcticament sempre. Pots fer servir "tieta" perquè és un diminutiu vàlid (que com qualsevol diminutiu no surt al diccionari) i d'ús molt extès. Tu tries.

Sobre els possesius senzills, sí que els fem servir amb els familiars, però això sí que em sona molt informal, a mí.
    El ojo que ves / no es ojo porque tú lo veas; / es ojo porque te ve. Antonio Machado.

Native language
    Català, Español

Tieta és col·loquial i s'usa molt a Barcelona, a comarques diem la meva tia tranquil·lament per referir-nos a la família, i tia en col·loquial com en castellà per referir-nos a una noia qualsevol.

Native language
    English

Muchas gracias!

Una pregunta, necesito decir 'per estar' antes de 'en un dia'?

Por ejemplo 'Els dono les gracies per haver vingut des de tan lluny per estar en un dia tan espcial'

O solo '...des de tan lluny en un dia especial'?

Native language
    Spain - Spanish

"estar" suena castellano.

"des de tan lluny en un dia tan especial" está bien y creo que se entiende y no da lugar a dudas.

Si quieres un verbo, "ser": "...des de tan lluny per ser-hi en un día tan especial".
    El ojo que ves / no es ojo porque tú lo veas; / es ojo porque te ve. Antonio Machado.