Results 1 to 7 of 7

Thread: a recules

Native language
    Español de la península

a recules

Bon dia,
    què vol dir desplegar-se «a recules»?
    Apareix en un poema de n'Ernest Farrés que diu així: «Fantasiejo que la sort se'm posa / l'abast. Ara bé: hi ha sorts diverses, Hi ha, / posem per cas, aquelles que apareixen ad hoc/ i aquelles que es despleguen / a recules. [...]»

Moltes gràcies!

Native language
    Catalan - Girona

Re: a recules

Significa "cap endarrere".
    No m'atreveixo a interpretar què vol dir en aquest poema, però... Es refereix al passat? Ni dea, no conec el poeta.

Si tens més dubtes pots consultar http://www.rodamots.com/inici.asp, que està molt bé

Native language
    Español de la península

Havia consultat el rodamots i encara no em quedava gaire clar, però si aquest és l'únic significat doncs ja hi posaré una mica d'imaginació hahahaha. Moltes gràcies!

Native language
    Catalan - Girona

Uf, costa déu i ajuda interpretar segons què en els poemes... Bah, què pot voler dir? Ara tinc curiositat, coi.

Native language
    Catalan - Girona

http://www.elrefranyer.com/ref/a-recules-o

Què me'n dius d'aquesta interpretació? Si ho interpretem com una cosa que va perdent intensitat i que va desapareixent a poc a poc té més sentit no el vers?

Native language
    Español de la península

Llavors trobo que no hi ha coherència amb el verb, perquè si es desplega, diguem-ne, "perdent intensistat" el verb té sentit de creixement i l'adjectiu, de disminució. Tot i axiò la teva interpretació m'agrada molt perquè si que pot tenir –crec, no sóc nativa– aquest sentit de "a poc a poc", que apareix lentament. Aleshores es podria pensar que el que vol fer és enfrentar-hi d'una banda la sort que apareix quan fa falta (ad hoc) i d'altra banda, aquella que no apareix en un moment sinó que es va fent, així, a poc a poc.

Em sembla que ja ho tinc Moltíssimes gràcies!!

Native language
    Catalan - Girona

Quote Originally Posted by C_S_Green View Post
    Llavors trobo que no hi ha coherència amb el verb, perquè si es desplega, diguem-ne, "perdent intensistat" el verb té sentit de creixement i l'adjectiu, de disminució. Tot i axiò la teva interpretació m'agrada molt perquè si que pot tenir –crec, no sóc nativa– aquest sentit de "a poc a poc", que apareix lentament. Aleshores es podria pensar que el que vol fer és enfrentar-hi d'una banda la sort que apareix quan fa falta (ad hoc) i d'altra banda, aquella que no apareix en un moment sinó que es va fent, així, a poc a poc.

Em sembla que ja ho tinc Moltíssimes gràcies!!