Results 1 to 5 of 5

Thread: apanhar da polícia

Native language
    chinese

apanhar da polícia

Boa tarde, gente.
    "Verdade que apanhar da polícia na rua ela já apanhou." --- Folha, descricao sobre uma menina, 27, nova presidente da UNE
    Nao percebi o significado das palavras italicas no caso. Como se entende ou como se traduza para ingles?
    Obrigado.

Native language
    Brazilian Portuguese

Re: apanhar

apanhar in this case = to be beaten, to be hit by

Native language
    Brazilian Portuguese

Exactly, as in "it is true that she has indeed been beaten by the police [during protests]". The repetition of the verb "apanhar" is to confirm (as is "indeed") that she has been beaten. "Na rua" means that it was probably a riot situation, as the police does not usually beat just one person out in the open (they tend to do it indoors, away from prying eyes).

Native language
    chinese

Quote Originally Posted by Joca View Post
    apanhar in this case = to be beaten, to be hit by
    Obrigado Joca, por me ajudar para definir o significado dessa palavra dos vários sentidos no meu dicionario.

Native language
    chinese

Quote Originally Posted by mglenadel View Post
    Exactly, as in "it is true that she has indeed been beaten by the police [during protests]". The repetition of the verb "apanhar" is to confirm (as is "indeed") that she has been beaten. "Na rua" means that it was probably a riot situation, as the police does not usually beat just one person out in the open (they tend to do it indoors, away from prying eyes).
    Agradeço-lhe todo que explicou aqui. Verdade que tem me ajudado a entender melhor com tradução em ingles.