9th grade, 10th grade, 11th grade, 12th grade

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by macdevster, Aug 5, 2007.

1. macdevster

macdevster Senior Member

USA, English
    Bonjour à tous! When working in an American high school, how should one refer to grades? Should a student declare him/herself "au neuvième, au dixième, à l'onzième, au douzième"? Or follow the French system: "au troisième, au deuxième, au premier, au terminal"? Or something different altogether?

Merci d'avance!
    Devin

2. wildan1

wildan1 Moderando ma non troppo

en français on dit en (classe de) troisième, seconde, première, terminale

et pour décrire les classes à l'américaine, on dirait en neuvième année, en dixième année, etc...

3. cropje_jnr

cropje_jnr Senior Member

Wollongong, Australia
    English - Australia
    En Australie, on a tendance à garder les termes liés au système éducatif français. Donc in year 12 = enterminale, in year 11 = en première, etc.

En fait, je trouve que tout ça c'est du n'importe quoi... puisque l'important c'est de se faire comprendre, mais il faut tout de même noter qu'on ne dit jamais d'un élève australien qui passe son bac qu'il est « en douzième ».

In the situation of French classes, retaining the French naming of grades would certainly help with the sense of authenticity of the classes, at the very least ;)

4. spikie Senior Member

Germany
    USA, UK English

It's common in the US to use the system: freshman, sophomore, junior, senior. A student would more commonly say "I'm a junior" or "I'm in my junior year" than say "I'm in the 11th grade". Similarly, a teacher would easily say "I teach freshmen and sophomores"

5. macdevster

macdevster Senior Member

USA, English
    Many thanks to all for the advice!

Devin

6. ateters Senior Member

Oregon, US
    English
    So if you were to say that you're in 12th grade, in America, you'd say:

Je suis élève de terminale année au...

7. wildan1

wildan1 Moderando ma non troppo

je suis en terminale - I'm a senior (in 12th grade)

8. FanduCanadien

FanduCanadien Senior Member

Victoriaville, Québec, Canada
    Français - Québec
    Au Québec, on dit secondaire 1, 2, 3, 4, 5, ce qui est l'équivalent de 8, 9, 10, 11, 12e année. Il n'y a plus de 7e année depuis les années 60.

9. bburwell New Member

New Jersey, United States
    English - United States
    I'm in high school in the U.S.

I refer to myself as a "junior" (11th grade)
    Everyone in 11th grade at my school is a member of "the junior class"
    A teacher might say "I teach mostly juniors"

...as Spikie has said (see above)

Freshman=9th grade
    Sophmore=10th grade
    Junior=11th grade
    Senior=12th grade

Note that after graduating from high school and going to college, you go from being a high school senior to being a college freshman.

Hope this will answer somebody's question.

Share This Page