1. hirondelled'hiver

hirondelled'hiver Senior Member

Dude, swear to God, she gave me a Jane Hathaway right on my chest.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=jane hathaway

Quelqu'un sait-il pourquoi ça s'appelle Jane Hathaway? C'est référence à quoi?
    La connotation est sexuelle. Le gars se vante de ce qu'une fille lui a fait. Mais quel rapport avec le personnage de la série TV?

2. Novanas Senior Member

English AE/Ireland
    Hello, Hirondelle! I find very few references to any "Jane Hathaway" on the net. Since your TV show "Archer" is American, this might possibly be a reference to a character named "Jane Hathaway" in the 60's American TV show "The Beverly Hillbillies". Jane Hathaway in that show is not an attractive woman at all and might possibly be compared (very ungenerously) to a salmon. But this is all I can come up with, and frankly, it seems a bit far-fetched to me.

If you want to look into it, you can google "Nancy Culp", the actress who played Jane Hathaway in the Beverly Hillbillies. I don't think this will help you much, but it's the best I could come up with.

3. Quaeitur

Quaeitur Mod'elle

Lille, France
    French
    From the relevant TV.com page: A "Jane Hathaway" is not a real sex act, but one that Brett is presumably making up to disgust Cyril.

4. Keith Bradford

Keith Bradford Senior Member

Brittany, NW France
    English (Midlands UK)
    Given the number of no votes for this definition, I'm inclined to suspect a spoof.

5. hirondelled'hiver

hirondelled'hiver Senior Member

Je n'avais pas trouvé ce lien. Ca me paraît effectivement pas mal tiré par les cheveux, ça vaudrait le coup de mettre autre chose, je ne trouve pas ça très drôle... surtout si on ne connaît pas l'actrice.
    s'il avait dit '"elle m'a fait un Monica Levinski", ce serait plus drôle, mais ça ne va pas avec la suite de la phrase et avec le visuel (il se tape sur la poitrine).
    Et comme le dit KB, ça reste sujet caution... je pense qu'il va me falloir être inventive et trouver un truc un peu ridicule à lui faire dire. Pas facile!
    Néanmoins, merci pour votre aide...!

Share This Page