"a l'igual"

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Ciarle, Nov 3, 2012.

1. Ciarle Junior Member

Català
    Hola,

Hi ha una expressió que faig servir sempre que és "a l'igual" que voldria dir "de debò? ensèrio", per exemple "A l'igual vas trigar només 10 minuts"? o "A l'igual et va contestar això?"

No crec que sigui correcte però no se m'acudeix cap traducció al català que m'acabi d'agradar, només se m'acudeix "de debò" i "ensèrio" però trobo que el significat no acaba de ser el mateix.

Com ho dirieu vosaltres?

2. Agró

Agró Senior Member

High Navarre
    Spanish-Navarre
    Vols dir que...?

3. Cento Senior Member

València
    Catalan & Spanish
    En el sentit de demanar confirmació, a més de "de debò...", jo diria "és cert que...", "de veritat.../de veres..." (formes molt comunes en valencià) i per descomptat el que proposa Agró, que trobe que és una forma més general i ben genuïna d'expressar-ho.

Però si no ho hagueres explicat, no ho haguera entès mai en eixe sentit, sinó com un calc del castellà "igual", amb sentit de probabilitat.

4. innovator Senior Member

Català (Girona)
    A la zona on visc la gent no ho diu, però tinc alguns amics a qui se'ls hi ha enganxat des de que han anat a estudiar a Barcelona. Com que jo vaig estudiar en una zona més catalanoparlant, continuo fent servir el què havia utilitzat sempre:

au va!
    Vas trigar deu minuts? Au va!
    ni de conya! ni de conya vas trigar deu minuts!
    si home! vas trigar deu minuts? si home (i què més/ja t'agradaria)!

5. AlbertJB

AlbertJB Junior Member

Republic of Empordà
    Català, Español
    És que el català de Barcelona és un castalà que paquè

Last edited: Nov 5, 2012
  6. Mmart Senior Member

Barcelona
    Spanish, Catalan - Spain
    Doncs jo sóc de Barcelona i no ho he sentit habitualment. I si alguna vegada ho he escoltat, de ben segur que m'ha sonat fatal. Sí que em sembla més comuna la construcció "de segur que...?"; però no sé si és del tot correcta.

Share This Page