1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

a recules

Discussion in 'Català (Catalan)' started by C_S_Green, Mar 16, 2013.

1. C_S_Green New Member

Español de la península
    Bon dia,
    què vol dir desplegar-se «a recules»?
    Apareix en un poema de n'Ernest Farrés que diu així: «Fantasiejo que la sort se'm posa / l'abast. Ara bé: hi ha sorts diverses, Hi ha, / posem per cas, aquelles que apareixen ad hoc/ i aquelles que es despleguen / a recules. [...]»

Moltes gràcies!

2. Grallera New Member

Catalan - Girona
    Significa "cap endarrere".
    No m'atreveixo a interpretar què vol dir en aquest poema, però... Es refereix al passat? Ni dea, no conec el poeta.

Si tens més dubtes pots consultar http://www.rodamots.com/inici.asp, que està molt bé ;)

3. C_S_Green New Member

Español de la península
    Havia consultat el rodamots i encara no em quedava gaire clar, però si aquest és l'únic significat doncs ja hi posaré una mica d'imaginació hahahaha. Moltes gràcies! ;)

4. Grallera New Member

Catalan - Girona
    Uf, costa déu i ajuda interpretar segons què en els poemes... Bah, què pot voler dir? Ara tinc curiositat, coi.

5. Grallera New Member

Catalan - Girona
  6. C_S_Green New Member

Español de la península
    Llavors trobo que no hi ha coherència amb el verb, perquè si es desplega, diguem-ne, "perdent intensistat" el verb té sentit de creixement i l'adjectiu, de disminució. Tot i axiò la teva interpretació m'agrada molt perquè si que pot tenir –crec, no sóc nativa– aquest sentit de "a poc a poc", que apareix lentament. Aleshores es podria pensar que el que vol fer és enfrentar-hi d'una banda la sort que apareix quan fa falta (ad hoc) i d'altra banda, aquella que no apareix en un moment sinó que es va fent, així, a poc a poc.

Em sembla que ja ho tinc :D Moltíssimes gràcies!!

7. Grallera New Member

Catalan - Girona

Share This Page