1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

A/the film I have watched recently

Discussion in 'Spanish-English Grammar / Gramática Español-Inglés' started by Mayoide, Jun 18, 2013.

1. Mayoide Senior Member

Español
    Hola.
    ¿Cuál de las dos os suena mejor? Creo que con The habría que añadir un comparativo, por ejemplo, para que sonara bien.
    A film that I have watched recently is.....
    The film that I have watched recently is...
    (creo que ésta no es correcta, habría que decir p.ej. The film that I have watched more recently is...)

¿Qué opináis?

Gracias.

2. aurilla Senior Member

Puerto Rico
    Am Eng/PR Spanish
    I recently saw the film...

3. walkiria Senior Member

Avellaneda
    Argentina, español
    Hola,
    Para mi son las dos correctas, varía un poco el significado, en cuanto a the, y a. En cuanto a more recently lo mismo, estas diciendo otra cosa. Tendrias que aclarar que es lo que queres decir en castellano.
    saludos,

4. Mayoide Senior Member

Español
    Es que a mí en español no me suena bien decir: La película que he visto recientemente es..., parece que le falta algo a la oración. Por eso digo que no me suena bien con The. Yo diría: La película que he visto más recientemente es...o Una película que he visto recientemente es....

5. walkiria Senior Member

Avellaneda
    Argentina, español
    Hola,
    Para mi la diferencia es que si decis "una pelicula..." sería una entre varias, en cambio "la pelicula..." podria ser esa la única que has visto recientemente. Por eso, no tiene nada que ver con que quede lindo o feo sino con lo que querés expresar. Si decís "más recientemente" estarías diciendo la última que viste, en cambio si decis recientemente podrias haber visto otras después.
    Saludos,

6. kayokid

kayokid Senior Member

Chicago
    English, USA
    Hello. Presumably this is the answer to a question such as:

What is the name/title of a film which you have watched recently? (Personally, I find this to be a rather cumbersome question, as it stands. Most everyone I know, in casual conversation, would simply say: What movie(s) have you seen recently? or Have seen any movies/a movie lately?, etc.) And the answer is:

Recently I saw "xxx".

Of the two options given I prefer: A film that I watched recently is "xxxx". The version with the definite article sounds better, to me, anyway, with "most recently" or some sort of time reference, as you suggested. But both sentences sound forced to me.

Share This Page