1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

a vegades / de vegades

Discussion in 'Català (Catalan)' started by xetta, Jan 26, 2007.

1. xetta New Member

Español y Catalán, España
    Hola!!

Bé, només volia fer-vos aquesta pregunta: utilitzem de la mateixa manera "de vegades" que "a vegades"?

Moltes gràcies a tots!!

2. ^NiNa^

^NiNa^ Junior Member

Català/Castellà
    Jo sempre dic "a vegades" però totes dues són correcte ;)

3. chics

chics Senior Member

France
    Catalan - Spanish
    Doncs jo sempre dic de vegades :) !

Però totes dues són correctes.

4. RIU Senior Member

Barcelona.
    España
    Jo a vegades dic de vegades.

5. 1000dudas Junior Member

Catalan and Spanish
    És més correcte dir de vegades, a vegades és un castellanisme

6. DeBarcelona Senior Member

Catalan Countries
    Hi ha, crec jo, una certa tendència a creure que "de vegades" no és correcte, però al diccionari apareixen les dues formes, i jo diria que "de vegades" és més natural. Jo sempre he dit "de vegades".

7. JollyJumper Senior Member

Barcelona
    català, castellano
  8. llorens89

llorens89 Junior Member

Onil, La Foia
    Valencià
    Jo com que use "a voltes", no tinc eixe problema :p

9. Diamant7 Senior Member

Català
    Jo sempre he dit "a vegades", però no m'importa pas si empro "de vegades".

10. Romegaire New Member

Occitan - Francés
    No crec qu'és un castellanisme : en occità existeix "a vegadas" ("a vegades").

( I també "de vegadas qu'i a" - literalment "vegades qu'hi ha" - i "d'unas vegadas" - lit. "d'unes vegades". )

Last edited: Aug 9, 2014
  11. germanbz Senior Member

Benicàssim - Castelló - Spain
    Spanish-Spain/Catalan (Val)
    Seria interessant que justificares amb algú tipus d'argument l'afirmació de que "a vegades" es un castellanisme.

12. Diamant7 Senior Member

Català
    "A vegades" no és cap castellanisme. Ja l'utilitzava Llull: Hom vos adora a vegades vertaderament e a vegades falsament.

El que passa és que quan tenim dues construccions/paraules, una semblant a la del castellà i l'altra que no, i ja ens pensem que la segona és més nostra. És com quan la gent afirma que la e i la o obertes són més catalanes que no pas les tancades.

13. hubbusy New Member

Saarbrücken, Deutschland
    Catalan & Spanish-Spain
    Segons el DIEC totes dues expressions són correctes. No em deixa ficar l'enllaç perquè sóc nova, però si aneu al DIEC i cerqueu "vegada", ho trobareu

14. loqu Junior Member

Sevilla / València
    Spanish - Western Andalusian
    Tens tota la raó, i dissortadament hi ha mites al voltant d'este fet que sembla que s'hagen estés. Ja Pompeu Fabra alertava dels "descastellanitzadors" que molt sovint arribaven a condemnar expressions genuïnament catalanes. En este cas concret, el professor Abelard Saragossà argumenta que a vegades no pot ser un castellanisme; a més de perquè el feren servir els clàssics (com apunta Diamant7), també perquè té reflexos amb els seus geosinònims (a voltes, a cops, a pics, però no de voltes, de cops, de pics) i amb expressions paregudes (a cada moment i no de cada moment).

Share This Page