1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)
  1. 0_Christine_0 Senior Member

Spain
    Spanish
    Good morning,

No estoy segura del término que debo poner, ya que no sé si se sólo puedo emplear absent en un contexto de faltar al trabajo por una enfermedad o algo así. ¿Alguna sugerencia?

As the father used to be absent, the mother played a decisive role in order to bring up the children. They had to learn the most essential lessons of racial etiquette before became valuable and be sold away.

Gracias.

2. lairlandesa Senior Member

Murcia, Spain
    English Ireland
    The sentence is a little strange, absent could be ok but 'before became valuable and be sold away', no. Could you indicate the sentence you're translating, please?

3. 0_Christine_0 Senior Member

Spain
    Spanish
    Yes:

Como el padre solía estar ausente, la madre jugaba un papel decisivo para criar a los niños. Tenián que aprender las lecciones más importantes acerca de etiquetas raciales antes de adquirir valor (es decir, alcanzar una edad en la que eran útiles) y ser vendidos.

4. lairlandesa Senior Member

Murcia, Spain
    English Ireland
    As the father was usually absent, the mother played a decisive role in raising the children. They had to learn the most relevant lessons on racial etiquette before becoming valuable and available for sale.

5. 0_Christine_0 Senior Member

Spain
    Spanish
    Ya veo, muchísimas gracias lairlandesa.

Share This Page