1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

acreditar con impuestos

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by i heart queso, Jun 22, 2011.

1. i heart queso Senior Member

San Francisco, California
    English, Canada
    Hola a todos:

no sé exactamente qué quiere decir la siguiente frase con que las empresas puedan acreditar hasta 10% del impuesto sobre la renta.

En 2007 se modificó el artículo 226 de la Ley del Impuesto sobre la Renta, que permite que empresas privadas puedan acreditar hasta 10% del impuesto sobre la renta al financiamiento de la producción de cine mexicano (el gobierno cubre los impuestos no pagados por las empresas destinados a esta actividad).

Mi intento: In 2007, article 226 of the Ley del Impuesto sobre la Renta (Law on Rent Tax) was modified, which permitted private companies to credit up to 10% of rent taxes towards financing Mexican film production (the government would cover the unpaid tax used for this activity).

La verdad es que la frase entera me hace dudar, si alguien puede echarle un vistazo, se lo agradecería.

queso

2. dom.r.n New Member

West London
    English - British
    I could be absolutely wrong. this is only a guess. But i would translate it something along the lines of

'private companies are permitted a tax rebate of upto 10 percent on what has been paid in tax for the film production cost'

Last edited: Jun 22, 2011
  3. i heart queso Senior Member

San Francisco, California
    English, Canada
    Later in the document it states:
    EFICINE permite deducir hasta 10% del ejercicio fiscal, si se destina a la producción cinematográfica.

Would that be considered a tax 'rebate'? Or more exemption?

4. hermenator

hermenator Senior Member

que permite que empresas privadas puedan acreditar hasta 10% del impuesto sobre la renta al financiamiento de la producción de cine mexicano

Tax rebate is something else, this would be a tax credit.

5. noisok Senior Member

spanish-spain
    deducir es restar, o sea que pagan un 10% menos sobre el valor anterior

acreditar hasta.. destinar hasta un 10% el valor a la financiación..

Share This Page