alfabetización de labor social

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by yidilili, Aug 4, 2013.

1. yidilili

yidilili Senior Member

Hola, de antemano muchas gracias por su ayuda.

En Colombia los bachilleres deben cumplir unas horas obligatorias de alfabetización como requisito para graduarse. Puedo usar la palabra "literacy" ?

La frace que necesito traducir es

"...estoy en Grado 9 y es indispensable realizar alfabetización de labor social para pasar al grado 10..."

Mi intento

"... I'm on 9th Grade and it's mandatory to have (to do) Social Work literacy to pass to 10th Grade..."

2. EvanWilliams

EvanWilliams Senior Member

North Texas- US of A
    English-USA-Southern
    "...I am in ninth grade and conducting literacy programs is a requirement for advancing to the 10th grade."

If you want the servicio social in there then you would use social service or community service. Social Work in English countries refers to the profession of Social Work.

"I am in ninth grade. Participation in social service literacy programs is a requirement to advance to the 10th grade".

Last edited: Aug 4, 2013
  3. LVRBC Senior Member

English-US, standard and medical
    Alfabetización is teaching literacy. I'm in 9th Grade and it is mandatory to teach literacy as community work in order to advance to 10th Grade.

4. yidilili

yidilili Senior Member

Share This Page