amor a distancia, amor de tres

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by Fenro1, Jul 6, 2006.

1. Fenro1 New Member

Español
    Buenas tardes,

Soy nuevo aqu, espero hacerlo bien.

Traté de decir esto en inglés pero fuí muy literal, así que lo tuve que explicar y quedo más o menos entendido.

Esta frase "amor a distancia es amor de tres" la escuche hace mucho y se refiere a que cuando una pareja esta separada, por trabajo, estudio, etc, termina uno de los dos teniendo otra relación, creo que es algo muy común.

Mi intento en inglés es muy literal, alguien me ayuda.
    "The love at distance is love of three"

Gracias.

2. jivemu Senior Member

Spain
    Spain / Spanish
    Mi intento:
    Love at a distance becomes a love triangle

3. franchute Senior Member

Colombia-Spanish
    "Love at distance, two happy couples" That's what they say here!! jeje (I do not agree, of course)

4. Gato_Gordo

Gato_Gordo Senior Member

The Western Pearl
    Spanish - México
    In México it's said that amor de lejos, amor de pendejos.

It's a very rude saiyng and I beg you to never repeat it before sensible people, but explains in a very clear way that long distance relationships rarely work. ^_^

5. bebedominicana10 New Member

United States
    EN my pais is : Amor de lejos, amor de pendejos

my try: Far away love, losers love

6. vanillie Senior Member

Buenos Aires
    Argentina
    amor de lejos, amor de pendejos? :(

7. alacant

alacant Senior Member

Alicante, Spain
    England, english
    Long distance love affairs make three people happy!

Saludos, Alacant

8. crysta New Member

spanish
    hola saludos , soy nueva aqui pero quiero aportar q el amor de lejos mmmm por experiencia propia es amor de tres y hasta de cuatro ; pero vean que lo importante es tener en claro ( como yo lo hago jeje ) a quien es a quien quiero realmente

hi , i m new here but i want to share with all of u that the love at long distance is mmmm by my own experience , love of three and i think love between 4 ; but u can see the most important is to be clear ( as i m doing hehe) to who du u really love .

Share This Page