1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

anar mès infinitiu = pasat?

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Jorik5, May 17, 2013.

1. Jorik5 Junior Member

Holanda
    neerlandés
    Hola a todos,

Tengo una pregunta general sobre el pasado en Catalán. ¿Hay alguien que puede explicarme por qué se usa una forma de 'anar' más el infinitivo para formar el pasado simple?
    Es que puedo estudiar eso y no es muy difícil, pero me gustaría saber el porque. En mi opinión, por ejemplo, 'vaig menjar' parece más como una forma del futuro, como en Castellano, 'voy a comer'.

Gracias,

Jorik

2. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    En català tembé existeix la forma de futur "anar a +infinitu". Així "Vaig menjar" es passat i "Vaig a menjar" es futur immediat.

3. Elessar

Elessar Senior Member

Valencian Country
    Catalan (Valencian), Spanish (Spain)
  4. kyrie26 New Member

català
    En català, com bé t'han dit, anar+infinitiu és passat. És l'equivalent al passat simple però sona menys formal.
    Pel que fa a això que el company ACQM ha dit sobre anar + a infinitiu, no hi estic d'acord. En català per expressar el futur immediat fem servir el temps en futur (ex:ara menjaré). Anar + a infinitiu només és viable quan hi ha un moviment (ex: ara vaig a veure una pel·lícula al cinema).

5. ernest_

ernest_ Senior Member

Barcelona
    Catalan, Spain
  6. Jorik5 Junior Member

Holanda
    neerlandés
    Moltes graciès. Tot és més clar ara! @ernest_ graciès pel article molt interessant;)

7. Elxenc Senior Member

:)

Disculpeu, però, sabeu si l'article sobre la formació de passat perifràstic mel puc abaixar sense haver de passar pel facebook? Gràcies : http://www.academia.edu/1147977/Pres...atalan_GO-past.

8. ernest_

ernest_ Senior Member

Barcelona
    Catalan, Spain
  9. Elxenc Senior Member

Molt agraït per la teua amabilitat.

Salutacions

10. jmx

jmx Senior Member

Barcelona
    Spain / incorrect Spanish
    Segons el que em van dir als cursos de català del Consorci per a la Normalització Lingüística, la forma "anar a" + infinitiu no és normativa al present, però sí al passat. Exemple:

Anava a fer-ho però no he pogut.

11. Harosn Junior Member

Català
    De fet, no és el verb anar el que es gasta en el passat perifràstic, sinó el verb inexistent "var". És "nosaltres anem" però "nosaltres vam anar" i no "nosaltres anem anar". El temps verbal equivalent és el passat simple, o "nosaltres anàrem"

12. merquiades

merquiades Senior Member

France
    USA Northeast
    Si, és important notar que les conjugacions no coincideixen: Aquí hi ha un altre fil que en parla una miqueta.

Share This Page