1. Hola a todos!
    Espero que me puedan ayudar con esta palabra.
    Mis alumnos están trabajando en un ensayo sobre los valores de la sociedad actual, y hacen referencia a los antivalores que promueven de manera subliminal los anuncios televisivos. Por ejemplo, que un anuncio de cerveza presenta jóvenes en automóviles modernos y donde las modelos persiguen a los jóvenes que beben tal o cual marca de cerveza, sin importar de que manera obtienen el dinero para comprar enormes cantidades del producto.
    TV ads teach young people antivalores (not positive values).
    ¿Como puedo traducirlo a inglés? ¿Existe un término que lo defina?
    Gracias de antemano :)

2. Lori15 Senior Member

English, England
    creo que no existe un término exacto pero
    TV ads teach young people bad habits,
    TV ads (can) have a bad influence on young people

L

3. Marecito Senior Member

Barcelona, Spain
    English U.S.
    Hi,
    If you google "antivalues," you will see many references to this term in sociological and literary studies, some of which refer to exactly what you are describing.
    I hope that helps!

4. Muy amable de su parte Lori15, and thank you Marecito. In a word, thank you both because I thought about the word antivalues, but I didn't find it in WR. Your help is very valuable for me Marecito, because I found some studies which could be very helpful for my students to get some information about the topic in other countries. I'll send them the links for they to choose the most interesting for them. Once again, thanks a lot for your help. :)

Share This Page