1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Application (fashion/clothing industry)

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by Biglette, Mar 24, 2009.

1. Biglette Senior Member

Paris
    French - France
    Hi again,

I still miss a fashion dictionary :(. So, would any expert know the AE translation for "application" ("Applikation" in German, if that can help!), in a fashion/clothing industry context ?

A thousand thanks (can I say that ?!).

2. myrrh Senior Member

Beirut
    French/Arabic
    Can you give it please in a sentence??

3. Biglette Senior Member

Paris
    French - France
    It would be something like : "An evening dress with chiffon flowers, pearls and sequins "applications"". Do you see what I mean ? Thanks!

4. myrrh Senior Member

Beirut
    French/Arabic
    Oui je comprends, dans votre phrase, "applications" porte le sens de "brodées": "Des perles et paillettes brodées", etant donné qu'il s'agit d'une robe..

5. Biglette Senior Member

Paris
    French - France
    "Brodé(e)" n'est malheureusement pas le terme exact, car les perles ou les fleurs ne sont pas brodées sur le vêtement, elles sont juste cousues. En fait le terme "application" inclut la notion de broderie, mais est plus générique. Des éléments très divers (perles, motifs faits de tissus différents, sequins, dentelle, nacre ... potentiellement n'importe quoi, dès que l'on peut arriver à le coudre sur un tissu ! Merci quand même de votre aide, je continue mes recherches ...
    Sorry for non-native French speakers, but my English is not so good.

6. FRENFR

FRENFR Senior Member

Europe
    English
    Metal accesories!

7. Biglette Senior Member

Paris
    French - France
    Thanks FRENFR but these are not accessories, they're really part of the garnment, and so would be sequins, stones, ribbons, or any kind of pieces sewed on the fabric.
    More suggestions, please ??

8. FRENFR

FRENFR Senior Member

Europe
    English
    Trimmings, then?

9. LILOIA Senior Member

J'ai trouvé "appliqué" (oui, avec un accent) dans mon dictionnaire côté anglais/ français appliqué :[décoration] application et je pense que c'est le bon mot car il me semble l'avoir déjà vu. En ce qui concerne la couture, il y a beaucoup de mots français utilisés (légèrement modifiés) par les Anglais, du moins en BE.

10. Bernetta New Member

english
    Good suggestion i like very much

11. yourmindisaradio Senior Member

Montreal
    English - US
    I agree with "appliqué," I think also "detail" could work

12. rosie2508 Junior Member

embellishments/details :)

13. Kelly B

Kelly B Senior Member

USA English
    I like embellishments as a more general term. :thumbsup: For me in AE appliqués refers specifically to fabric cutouts that are sewn on.

Share This Page