1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Arbol de Conacaste

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by leolopez, Dec 7, 2004.

1. leolopez New Member

El Salvador, spanish
    ¿Cómo se le llama en Inglés al árbol de Conacaste?

2. araceli moderadora

Buenos Aires
    Argentine, Spanish
    El nombre es:

Elephant's ear tree

3. Drarnon Junior Member

Mexico, Español
    Ninguna de las 2 me suena. Que tipo de arbol es y donde se da???

4. araceli moderadora

Buenos Aires
    Argentine, Spanish
  5. Drarnon Junior Member

Mexico, Español
    Pues si, tiene una apariencia muy similar.

Por cierto, el muchacho de la pregunta original ya no ha entrado verdad???

6. araceli moderadora

Buenos Aires
    Argentine, Spanish
    Fijate si tiene una dirección electrónica en su perfil (profile).
    Creo que fue la única pregunta que puso.
    Yo ya borré el mail que me mandó.

7. Terry Mount Senior Member

U S A
    Enterolobium cyclocarpum: The "Ear Pod Tree" for Pasture, Fodder,
    and Wood

Enterolobium cyclocarpum (Jacq.) Griseb. is one of the largest trees in the dry forest formation of Mexico and Central America, reaching up to 3 m diameter and 40 m in height with a huge spreading crown. It is a conspicuous and well-known tree in its native range. Large crowned trees scattered in pastures are a common sight and a distinctive feature of the landscape in many parts of Central America. Such is its fame that Enterolobium has been adopted as the national tree of Costa Rica. The province of Guanacaste in Costa Rica is named after Enterolobium which occurs abundantly in that area. Enterolobium cyclocarpum is also well-known for its distinctive, thickened, contorted, indehiscent pods which resemble an ear in form. Most of the common names for Enterolobium refer to this resemblance, including ear fruit, ear pod, orejoni (from Spanish oreja, an ear) and guanacaste (conacaste, a Nahuatl derivation signifying ear tree).

http://www.winrock.org/forestry/factpub/FACTSH/Enterolob.html

8. Drarnon Junior Member

Mexico, Español
    Gracias por tu aportacion.

NO parece que ya no le importo el tema. Ojala y entrara otra vez para ver la tan "desdichada" foto...

9. araceli moderadora

Buenos Aires
    Argentine, Spanish
    Dijo que se iba a hacer una casita en ese árbol y le dije que me mande una foto, pero hace mucho de esto y no contestó.
    Bueno, cualquier otra cosa manda un PM, porque ya esto es "chat" y no se permite aquí, saludos.

Share This Page