(as) dry as a bone

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by Eowynn, Feb 19, 2006.

1. Eowynn

Eowynn Senior Member

Paris
    France French
    Hello everybody !

I've got a problem with two expressions ! how would you translate in French...

- We put the wet clothes out in the sun an hour ago. They are (as) dry as a bone already ! : I've chosen the expression "sec comme un os", but it doesn't have the same meaning at all ! Do you have a better idea ???

[...]
    Thank you everybody !

Last edited: Feb 4, 2013
  2. Cath.S.

Cath.S. Senior Member

Bretagne, France
    français de France
    Salut, nous dirions sec comme de l'amadou.
    [...]. :)

3. polgara

polgara Senior Member

france (burgundy)
    french. france
    i can't help you for "as dry as a bone" but for "different as chalk and cheese" you can translate it by "aussi différents que le jour et la nuit"

4. Cath.S.

Cath.S. Senior Member

Bretagne, France
    français de France
    Pourquoi dit-on sec comme de l'amadou ?

L'amadou est une substance provenant d'un champignon non comestible, l'amadouvier, qui pousse sur le tronc des arbres, et lorsqu'il est sec, devient hautement inflammable.

On l'utilisait déjà il y a des milliers d'années, il a aidé les hommes préhistoriques à maîtriser le feu, en acceptant de s'enflammer facilement au contact des étincelles produites au moyen de silex.

5. pfm New Member

français
    "Dry as a bone" se traduirait plutôt comme maigre comme un clou en français; je n'ai jamais entendu dir sec comme un os

6. Language Hound Senior Member

American English
    Welcome to the Forum, Pfm!
    No, actually "dry as a bone" refers to the state of being completely dry ("sec") not thin.
    I have always understood "maigre comme un clou" to mean "thin as a rail."

7. International Jools Senior Member

Brazil
    Français, France
    archi-sec maybe, otherwise, I don't reckon we have a fixed expression for ' dry as bone'.

8. mirifica Senior Member

Les Lilas
    French
    Bonjour à tous,

Je pensais également à "archi-sec".

9. snarkhunter

snarkhunter Senior Member

France, Région parisienne
    French - France
    ... On dit aussi " sec comme un coup de trique", non ?!

10. mirifica Senior Member

Les Lilas
    French
    J'y ai également pensé mais je ne pense pas que l'expression puisse s'appliquer à des vêtements ??

11. Micia93

Micia93 Senior Member

in the center of France
    FRANCE FRENCH
    et puis "sec comme un coup de trique" veut dire "extrêmement mince, voire maigre", non?

12. snarkhunter

snarkhunter Senior Member

France, Région parisienne
    French - France
    Ah... effectivement : je n'avais pas vu que la description ne concernait que les vêtements, ce qui invalide donc de facto ma proposition. Dans ce cas, il est vrai que "(sec et) archi-sec" est souvent utilisé en français...

Share This Page