Autorización para actividades en áreas de riesgo...

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by libre, Jun 29, 2005.

1. libre

libre Senior Member

Mexico, Spanish
    AGH!

Se que les estoy dando mucha lata, pero creanme que lo hago lo menos posible, por una cosa que posteo aqui ya traduje quien sabe cuantas, solo vengo cuando definitivamente no "me suena" mi traducción.... (quizás en lo demás también tengo errores... pero... en fin)

Como traducir.... ?

Se cuenta con autorización para realizar actividades de soldadura y corte en áreas de riesgo como espacios confinados, alturas, sótanos, áreas controladas con presencia de sustancias inflamables o explosivas y aquellas no designadas específicamente para estas actividades.

There is authorization to do welding and cut activities in risk areas such as confined spaces, works at high level, basements, controlled areas with flammable and explosive substances and those not specifically defined for these activities.

Corríjanme por favor...

2. lauranazario

lauranazario Moderatrix

Puerto Rico
    Puerto Rico/Español & English
    Siguiendo con las aseveraciones que figurarían dentro de una lista de cotejo de la STP...

THE COMPANY shall have (written???) authorization to carry out welding and cutting activities within high-risk areas such as confined spaces, high places, basements, controlled areas featuring the presence of flammable or explosive substances/materials, as well as those not specifically designated for these activities.

Saludos,
    LN

3. delphos

delphos Junior Member

Mexico / Español
    Yo diría:

Authorization has been granted to do welding and cut activities in risk areas such as confined spaces, work at elevated places, basements, controlled areas with flammable and explosive substances and those not specifically defined for these activities.

4. cuchuflete

cuchuflete Senior Member

Maine, EEUU
    EEUU-inglés
    This is a superb translation...I do question, gently, "featuring" rather than "containing" or simply "with".

Just a thought from my industrial shopfloor days.

Un saludo
    Cuchu

5. libre

libre Senior Member

Mexico, Spanish
    Gracias a todos!!

Share This Page