bad wrap

Discussion in 'Italian-English' started by gaia75, Dec 28, 2010.

1. gaia75 Junior Member

italiano
    La frase in questione è "I think pastry chefs get a bad wrap. I think a pastry chef can do a savory chef job and i think a savory chef is at best mediocre at being a pastry chef". Purtroppo cambia discorso, quindi non c'è molto contesto. Riuscite ad aiutarmi?
    Grazie comunque

2. Paulfromitaly

Paulfromitaly MODerator

Brescia (Italy)
    Italian
    Secondo te cosa vuol dire?

3. rrose17

rrose17 Senior Member

Montreal
    Canada, English
    While waiting for gaia...
    Unless it is a pun, which is kind of funny unintentional as it is, I do believe the correct spelling is "bad rap" which is derived from "bum rap".

4. gaia75 Junior Member

italiano
    La seconda parte io l'ho tradotta così: "penso che un maestro pasticcere possa fare il lavoro di uno chef di partita (o di cucina) e penso che uno chef di partita sia nel migliore dei casi un pasticcere mediocre". Per quanto riguarda la prima parte, se avessi saputo.... non avrei chiesto aiuto qui, no? :)

5. rrose17

rrose17 Senior Member

Montreal
    Canada, English
    To get a bum rap (or bad rap) is to have an undeserved bad reputation.

6. Enigmista

Enigmista Senior Member

Italiano
    Rrose avrei una curiosità !

:idea: Ma è forse possibile che possa anche significare fare male le confezioni...fare delle confezioni da schifo ??

7. gaia75 Junior Member

italiano
    I thought I could translate it as "condanna", but "bad repuation" sounds interesting. "I pasticceri hanno una brutta fama".
    Thanks

8. fitter.happier

fitter.happier Senior Member

Naples, Italy
    Italian
    Dubito... a quanto pare wrap è un misspelling abbastanza comune, visto che si pronuncia allo stesso modo di rap (cfr http://hubpages.com/hub/Is-it-Bad-Rap-or-Bad-Wrap)

9. rrose17

rrose17 Senior Member

Montreal
    Canada, English
    @ Enigmista. They're saying that pastry chefs are mistakenly thought of as being not "real" chefs when in fact they are every bit as good as savory chefs, probably even better.

10. Enigmista

Enigmista Senior Member

Italiano
    Ok Rrose grazie per la precisazione...e grazie anche a Fitter per i link:)

Share This Page