1. malinnali New Member

Spain
    Spanish
    Hello everyone!
    Can anyone tell me the exact meaning (or sense) of the expression "be so cavalier (about sth.)"? I'm translating a documentary on Fallingwater. The whole sentence is: "F. is the most important house in America and one couldn't be so cavalier about it."
    Thanks a bunch!

2. Lerma Senior Member

Ser tan arrogante /despreocupado pudieran servir. La que cuadre mejor en el contexto.

3. aztlaniano

aztlaniano Senior Member

Lavapiestán, Madrid
    English (Aztlán, US sector)
    O "soberbio". O "tomárselo a la ligera".

Last edited: Sep 18, 2009
  4. liliput

liliput Senior Member

Spain
    U.K. English
    ...ser tan desdeñoso

5. malinnali New Member

Spain
    Spanish
    Thank you all very much! You sure were of help to me.
    Have a nice day!

6. JUNIO

JUNIO Senior Member

Spanish, Spain
    ¿Y si nos referimos a un partido de fútbol tambien se refiere a "arrogante, soberbio"?

Then a map came on the screen, and there was some sort of
    analysis, with arrows showing the movements of demonstrators
    and police. It was like something you’d see on Match of the Day.
    “This is early on, Gary. Look at the position the anarchists are
    in; I mean, defensively, it’s cavalier.”

—Esto es antes, Gary. Mira la posición en la que están los anarquistas. Me refiero a que defensivamente, es arrogante.

Gracias

7. SydLexia Senior Member

London
    UK, English
    "to be cavalier" puede ser "despreocupado" en el sentido de "no preocurarse de los detalles" o "sin planificar con antelación (por confiados)".

"a cavalier attitude to defense/defence" para un equipo de 'foolball' es "defenderemos (bien) o no. Nos trae sin cuidado ya que les vamos a meter un puñado de goles, por lo menos, y no importa que nos metan uno o dos, o incluso tres o cuatro".

Hay que tener en cuenta que los "Cavaliers" perdieron "The English Civil War" contra los "Roundheads".

syd

Share This Page