1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

believe / believe in

Discussion in 'Spanish-English Grammar / Gramática Español-Inglés' started by carolinamunoz, Feb 20, 2009.

1. carolinamunoz Junior Member

Me podrian decir la diferencia entre estas dos formas de creer!
    Saludos

2. danielfranco

danielfranco Senior Member

Bueno, la diferencia es del énfasis que se le quiere dar al hecho de la creencia. Considerando que "believe" es creer, se puede decir que "believe in" es tener fe o estar a favor de algo, en lugar de simplemente creerlo.
    D

Last edited: Feb 20, 2009
  3. SevenDays Senior Member

Spanish
    Hola:

"Believe", así solito, significa "creer." Es un verbo intransitivo, o sea, no necesita ayuda para dar un significado completo.
    I believe.
    Yo creo.
    Claro, puedes agregar detalles, pero "I believe" da una idea completa.

La preposición "in" en "believe in" convierte a "believe" en un verbo transitivo, o sea, necesita algo más para completar su significado.
    believe in (.....in what?)
    I believe in love.
    Yo creo en el amor.

Ahora, "believe" es un verbo transitivo y "in love" es una frase preposicional.
    Bueno, otro punto de vista, quizás más académico.

Saludos

4. pismo Senior Member

English -- USA
    "To believe in" has a deeper sense of supporting or having faith in someone or something.

I believe him. (I think that what he says is true.)
    I believe in him. (I have faith in, or I support him.)

or "believe in" can refer to existence:

I believe in ghosts. (I think that ghosts exist.)

5. carolinamunoz Junior Member

muchas gracias a todos, me quedo bastante claro.

6. Áristos

Áristos Senior Member

Cieza (Murcia, España)
    español (España)
    Apoyando todo lo que dijeron los compañeros, sólo quería añadir una cosa muy simple que habría ahorrado explicaciones más farragosas:

"Belive" es como el español "creer", equivalente de "pensar" o de entender que algo es cierto: pienso que...., creo que..., te creo.

"Believe in" equivale al español "creer en": tener fe o confianza en algo (Creo en Dios, creo en la suerte, creo en la posibilidad de ganar el partido).

En resumen: es igual que en español.

Saludos

7. carolinamunoz Junior Member

muchas gracias igual

8. pismo Senior Member

English -- USA
    Gracias Áristos. Eso me ayuda también.

9. pintover Senior Member

Spanish
    Hola a todos:

Entonces según todo lo que aqui se ha dicho ¿Cuál sería la forma correcta de decir en inglés: No creo en las mujeres
    I don´t be believe in women

Gracias

10. obz

obz Senior Member

Los foros de WR.
    Yankee English
    ¿¿Si no crees que existan?? - I don't believe in women.
    Si no crees lo que dicen - I don't believe women.

De todo caso, sería una elección desafortunada de creencia! :D

Last edited: Jul 10, 2009
  11. litgirl Junior Member

English - USA
    I think that "no creo en las mujeres" would have to be "I don't have any faith in women." You can say "believe in" to mean "have faith in" for specific people, but not for general groups. Does that sound right to others? I've never heard this articulated as a rule, but it seems to be the way the words are used. "I believe in John" means that I have confidence in him, but "I believe in actresses" makes it sound as though one just believes that actresses exist, not that they're particularly trustworthy. With abstract nouns "believe in" generally has the meaning of "have faith in." "I believe in fairness."

12. obz

obz Senior Member

Los foros de WR.
    Yankee English
    Litgirl

You're right. 'I believe in John', means you have faith in his abilities.
    'I believe John' means you take what he has said to be the truth.

Whereas 'I don't believe in dogs', means you deny the very existence of dogs.
    Likewise 'I believe in fairies' means you truly think there are small winged women with magic in the forest.

Share This Page