1. brittynic Senior Member

    California
    English-USA
    A friend of mine (Mexican) gave this nickname to his girlfriend. What does it mean?
     
  2. SmallJosie Senior Member

    Barcelona
    English
    I imagine it means she has a rather large moustache!
     
  3. Basenjigirl Senior Member

    English, USA
    That she's got a moustache.
     
  4. brittynic Senior Member

    California
    English-USA
    haha I would have never guessed that! thanks!
     
  5. Filis Cañí Senior Member

    The hills
    Triana, caló
    En el mejor de los sentidos sería el equivalente femenino a ser muy hombre.
     
  6. aurilla Senior Member

    Puerto Rico
    Am Eng/PR Spanish
    Youre friend is really affectionate with his girlfriend. I wonder what pet names she has for him...
     
  7. brittynic Senior Member

    California
    English-USA
    this term would be an affectionate one? It sounds kinda mean...maybe its playful...?
     
  8. SaritaSarang

    SaritaSarang Senior Member

    Oklahoma
    English - United States
    I think Aurilla was being sarcastic. Am I right?
    I agree its not really an affectionate name, more playful. I know
    I wouldn't like it!
     
  9. Filis Cañí Senior Member

    The hills
    Triana, caló
    Depends on whether she actually has a moustache or not!
     
  10. brittynic Senior Member

    California
    English-USA
    haha okay thanks
     
  11. aurilla Senior Member

    Puerto Rico
    Am Eng/PR Spanish
    You got that right!

    I wonder how he would feel being "lovingly" called "panzón", "gambito", "culichumbo"...
     
  12. brittynic Senior Member

    California
    English-USA
    haha I don't know. I read them all from a letter she wrote him. (I know I'm very nosy :p) It read:::

    "De: tu bigotona, cosa,cenicineta,enojona,peleonera,bebe,cosa,payasita, cholifresa=naka emm... que mass?? jhajha de todos esos apodos ajhhaj k hass puestoo"


    some are sweet...others not so much lol
     
  13. lapachis8 Senior Member

    El Defectuoso
    Mexico-Spanish
    Why don´t you ask your friend directly?
    cheers
     
  14. brittynic Senior Member

    California
    English-USA
    eeek I'm embarassed! I don't want him to think I'm jealous or anything like that.
     
  15. SaritaSarang

    SaritaSarang Senior Member

    Oklahoma
    English - United States
    Hahaha, just tell him you wanna learn more spanish. He wouldn't turn that down would he?
     
  16. aurilla Senior Member

    Puerto Rico
    Am Eng/PR Spanish
    Then, butt out "mai fren".
     
  17. brittynic Senior Member

    California
    English-USA
    haha I'm not butting in!! I just wanna know jeeeez
     

Share This Page