Com/quant exclamatius

Discussion in 'Català (Catalan)' started by cata-li, Nov 10, 2012.

1. cata-li New Member

España, español y catalán
    Hola a tothom.
    Tinc un dubte sobre l'ús del com i el quant en frases exclamatives. Seria correcte utilitzar-los d'aquesta manera?
    Com et vull entendre!
    Quant et vull entendre!

I si és correcte, algun dels dos és més correcte que l'altre?

També m'agradaria saber si en aquestes frases és millor utilitzar el present o el condicional:
    Com et vull entendre! / Com et voldria entendre!

Gràcies a tots.

2. binary_death Junior Member

Galicia, Spain
    Spanish, Catalan
    Doncs per mi tant "com" com "quant" serien correctes, però s'em fa força més proper dir "com". "Quant et voldria entendre" s'em fa ben estrany.

Pel que fa a "vull" i "voldria", també crec que ambdues serien correctes, però com que "Com et voldria entendre (però no t'entenc)" té aquest matís de acció hipotètica, trobo més adient fer-la servir. En canvi la segona podria voler dir "Com et vull entendre! (i per això ho aconsegueixo)".

En resum, que crec que tenen totes dues un significat una mica diferent.

No sé si t'he ajudat gaire amb aquest resposta, però bé, espero que altre gent pugui donar-te'n una de millor.

Salutacions!

3. cata-li New Member

España, español y catalán
    Moltes gràcies, a mi també em sembla millor el "com". Respecte al "voldria", és cert que li dóna un matís d'impossibilitat que s'ajusta més al significat de la frase.

La meva por era que el "com" no es pogués utilitzar en aquest context i significat i que l'hagués agafat del castellà pero fos incorrecte.

A veure si algú té una altra opinió.

Adéu!

4. chaber New Member

Català
    A mi en sona una mica "raru". :p

Share This Page