Comisario De Una Exposicion

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by ADRIANAA, Nov 30, 2006.

1. ADRIANAA Junior Member

SPAIN
    SPANISH
    Buenos dias,

Muchas gracias por vuestra colaboración. Me gustaria que alquien me informará de como se dice Comisario de una exposicion de un museo
    commissioner of an Exhibition in a museum
    Si me podrias informar sobre un buen enlace de terminos arqueológicos,

un saludo

2. piripi

piripi Senior Member

Los Angeles
    English, USA
    Tal vez, the curator of the exhibition.

Saluditos. :)

3. mundomadrid Senior Member

Madrid
    USA, English
    Amigos: "Curator" es logico, pero creo que no es la traducción. Un Comisario parece ser algún tipo de patrocinador/promotor.
    Un curator es:

curator 1 (n.) = director de museo, museólogo, conservador
    Ex: In her previous vocation she served as curator of History at the Rochester Museum of Arts and Sciences and later as Assistant to the Director of Johns Hopkins University, Institute of History and Medicine.
    ----
    *museum curator = museólogo

x
    curator 2 (n.) = guardián
    Ex: Altick refers to himself as 'a pursuer of truth' and to his audience of librarians as 'curators and disseminators of truth'.

4. ReginaRex Junior Member

English
    Tal vez, sponsor of the exhibition. (El dinero).

5. Cebeta Senior Member

València
    España - Castellano y català
    Según yo entiendo el comisario de una exposición organiza los contenidos y consigue la obra a exponer. Es el responsable de todo. Trabajo en una empresa que diseña exposiciones (diseño gráfico) y tratamos directamente con los comisarios. Para mí los patrocinadores son otra cosa.
    Respecto a la traducción he encontrado esto:

http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=64705

Saludos.:)

6. mundomadrid Senior Member

Madrid
    USA, English
    Amigos:

Even though when I think of a Commissioner I think of a Police official (like Commissioner Gordon from Batman) I think that´s the correct term.

Look up Exhibition Commissioner / Art on the Web and it is commonly used in this context.

JRP

Share This Page