1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

current-account deficit

Discussion in 'Financial Terms' started by Tonyccs, Nov 7, 2006.

1. Tonyccs

Tonyccs Senior Member

Caracas
    Español de Venezuela (lengua madre), italiano(lingua madre), english(foreign), français (étranger).
    Hola amigos,

Estoy traduciendo un artículo de economía sobre portugal pero hay algunos términos que me tienen desconcertado. sobretodo "current -account deficit".

Será "déficit de cuenta corriente"???

Aquí le va:

" Portugal runs a significant structural trade deficit. In 2005 merchandise export revenue was US$38.2bn and the import bill was US$59bn, which widened the trade deficit to US$20.9bn, up from US$18.6bn in 2004. In turn, the current-account deficit widened to US$17bn (9.3% of GDP), up from US$13bn in 2005 (7.3% of GDP)".

Agradezco sus sugerencias y comentarios,

Tonyccs

2. Aquical

Aquical Senior Member

Washington
    México Spanish
    That's what I found.

3. Tonyccs

Tonyccs Senior Member

Caracas
    Español de Venezuela (lengua madre), italiano(lingua madre), english(foreign), français (étranger).
    I don´t understand....what did you find? Is "déficit de cuenta coprriente" ok?

Thanks again,

tonyccs

4. Aquical

Aquical Senior Member

Washington
    México Spanish
    Yeah, that's what I found. Déficit, descubierto, deuda,carencia en la cuenta corriente.

5. Ayutuxtepeque

Ayutuxtepeque Moderador

San Salvador, El Salvador
    Español salvadoreño
    Hola Tony:

A mí en lo personal me parece bien tu traducción, nada mas que siento que se oye mejor "Deficit en cuenta corriente"

Saludos,

6. Tonyccs

Tonyccs Senior Member

Caracas
    ok, thank you very much to all!!!

7. marco369246 Junior Member

TURKISH
    Gracias de mi parte también!

Share This Page