1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

demés/altres (sinònim)

Discussion in 'Català (Catalan)' started by lo gambusí, Jan 25, 2011.

1. lo gambusí Junior Member

Catalan - Terres de l'Ebre
    Hola!

Tinc aquest dubto que us comento. És a dir, puc emprar la paraula "demés" com a sinònima d'"altres"? En contextos com per exemple "Ens va explicar l'anècdota del pardal i demés històries".

El DIEC2 només contempla aquest ús de "demés":

Per tant entenc que no és correcte l'ús que comento. Però per si de cas ho pregunto! :)

Mercès!

2. Anna_Barcelona

Anna_Barcelona Senior Member

London
    Catalan and Spanish
    Hola, gambusí. "Demés" només és correcte com a sinònim d'"a més a més", però sí que és veritat que molta gent també el fa servir com a sinònim d'"altres", per la influència de "demás", suposo.

3. guinjoan New Member

Catalan
    Gambusí, en el català oral hi ha gent que ho utilitza, tal i com diu l'Anna, per referir-se "als altres", però no és correcte. És, efectivament, una traducció de "demás".
    I el que diu l'Anna i el DIEC2 de demés és possible que sigui correcte, però personalment no em sembla una construcció massa genuïna.. jo l'evitaria!

4. Felix Dufoy New Member

Català
    Guinjoan, Gambusí, Anna, "demés" ja apareix a la Crònica de Jaume I. La traducció al castellà fóra "además".

5. chaber New Member

Català
    NO sé si serà del tot correcte peró "demés" s'usa i molt.

6. Felix Dufoy New Member

Català
    Chaber (i etc.), com apuntava fa dies, "demés" només és correcte com a adverbi. I forma part del català des de fa un bon grapat de segles (ja apareix a la Crònica del rei En Jaume).

Share This Page