1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

disk shelfs

Discussion in 'Nederlands (Dutch)' started by Translator55, Aug 8, 2012.

1. Translator55 Junior Member

French
    Dag allemaal,

In de tekst die ik moet vertalen komen de woorden "disk shelfs" en "shelfs" voor (wat volgens mij "disk shelves" moet zijn).

Maar wat wordt dat in het Frans?

Hier is de context:
    Zin 1: De capaciteit van de aangeboden oplossing moet online uitbreidbaar zijn door toevoeging van shelfs en hard disks.
    Ik heb het volgende: La capacité de la solution proposée doit être extensible en ligne par l'ajout de rayonnages et de disques durs.

[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Zin 2: Hot-swap van voedingen, ventilatoren, front-end en back-end I/O modules, harddisks, disk shelfs is vereist.[/FONT]
    Ik heb het als volgt vertaald: Le hot-swap (ou enfichage à chaud) d'alimentations, de ventilateurs, de modules "front-end" et "back-end" I/0, de disques durs, de rayonnages de disques est requis.

Met het zoekwerk dat ik tot nu toe verricht heb, vind ik niets beters. Heeft iemand een beter (of gewoon een "goed") voorstel?

Alvast bedankt!

2. NewtonCircus Senior Member

Singapore
    Dutch (Belgium)
    Volgens mij zijn dit matrices de disque (dur).

Komt de I/O hier overigens niet voor de front-end?

Modules I/O front-end et back-end of modules d'entrées/sorties front-end et back-end in plaats van modules "front-end" et "back-end" I/0.
    Groetjes Herman

3. Translator55 Junior Member

French
    Bedankt! Op matrices zou ik nooit zijn gekomen. En je hebt overigens gelijk: modules I/O front-end et back-end moet het zijn. Ik wordt nog een heuse informaticus met die tekst!

Groeten Roland

4. Peterdg

Peterdg Senior Member

Belgium
    Dutch - Belgium
    Ik denk dat ze hier met "shelfs", "enclosures" bedoelen en dat wordt dan "baies de disques durs".

5. Translator55 Junior Member

French
    Bedankt!

Share This Page