1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Dubte: els temps passats.

Discussion in 'Català (Catalan)' started by madrigal_br, Oct 11, 2008.

1. madrigal_br New Member

Brasilia, Brazil
    Brazilian Portuguese
    Sóc brasiler, vull anar a els països Catalans en 2011, estic aprenent la llengua per llibres de catalonia.com.br.

Estic en llibre 2 (son 3 llibres), e ara vaig aprendre els passats, però no comprenc quina és la diferència entre el passat amb verb anar i infinitiu i el passat amb verb haver i participi.

Per exemple, quina és la diferència entre:

Vaig estudiar molt.
    He estudiat molt.

: passat
  2. Demurral Senior Member

BCN
    Catalan, Spanish
    Primer, amb els noms dels temps verbals, potser et pots fer una idea més clara del que signifiquen.

"vaig estudiar molt" és un pretèrit(passat) perfet (acció acabada) perifràstic (usa una perífrasis). Implica, normalment, una idea de "més en el passat".

"he estudiat molt" és un pretèrit(passat) indefinit (no sabría com explicar-ho), que s'utilitza per a marcar una acció que encara segueix en el present o una idea "més d'immediatesa dins del passat, de passat present".

EX: Tot i que vaig estudiar molt per l'examen (de la setmana passada), no l'he aprovat (ho he sabut desprès).

Qué has fet vas fer aquest matí? Què vas fer fa 4 dies? Què has fet durant aquest tres dies?

Espero haver-te ajudat!

3. madrigal_br New Member

Brasilia, Brazil
    Brazilian Portuguese
    Gràcies, ara està més clar. :)

Refaré els exercicis del llibre.:thumbsup:

Share This Page