el nivel de seguridad real

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by Jerezgirl, Apr 20, 2013.

1. Jerezgirl Senior Member

Jerez, Spain
    English
    What does ' seguridad real' mean in this sentence? Does it mean the need for security measures??

Finalmente, con una instalación en tan baja tensión, el nivel de seguridad real y el riesgo de accidentes para el público se reducen realmente de forma drástica.

My attempt:
    Finally, with such a low voltage installation, the (need??) for security and risk of accidents to the public is drastically reduced.

2. donbeto

donbeto Senior Member

Vancouver (Canada)
    Eng (Canada)
    I think the original sentence must be missing something, as it reads that the actual security level is drastically reduced. So your interpretation may be the right one.

3. PULGAR Junior Member

Spanish-Spain
    Yo también creo que la frase original tiene un error. Si baja el nivel de seguridad real (entendido como 'safety'), aumenta el riesgo de accidentes y viceversa (en una lógica normal).
    Normally, I would translate seguridad as safety when speaking of a low voltage installation (which would be -therefore- safe), but again, I think you should either review the original sentence or provide a wider context.

4. Keahi Senior Member

España
    castellano, Perú
    Hola.
    De acuerdo con Donbeto y Pulgar.
    La frase debería decir, se eleva o se incrementa el nivel de seguridad...
    Tambien puede ser, el nivel de seguridad es real...
    En cuyo caso yo cambiaría el orden,
    Finalmente, tener un nivel de seguridad efectivo (real) al utilizar instalaciones de Baja tensión, reduciendo el riesgo de accidentes para el público drásticamente.
    Quiero intentar traducirlo así:
    Finally, to have a real safety level by using low voltage installations, reducing the risk of accidents to the public drastically.
    ¿Lo he hecho bien?
    Un abrazo.

5. Jerezgirl Senior Member

Jerez, Spain
    English
    Thank you for the help. I'm glad we all agree:)

Share This Page