1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Encara useu "trencar" per a indicar un canvi de direcció?

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Elxenc, Apr 16, 2014.

1. Elxenc Senior Member

Hola i bon vespre:

Encara useu trencar en el sentit de canviar de direcció?: En aplegar al següent semàfor trenqueu a l'esquerra (preniu el carrer que s'inicia a la vostra esquerra); o aquesta altra: Seguiu aquesta drecera i ans de arribar a una alzina molt gran trenqueu pel caminoi que hi ha a la dreta.

Als anys 60/70 encara passaven pel "trencall de la conilla". No sabria dir si conilla era un malnom o es referia a l'animal. Després li canviaren el nom al carrer i en tingué un de més "normal"

Bona nit.

Last edited: Apr 17, 2014
  2. Lurrezko

Lurrezko Senior Member

Junto al mar
    Spanish (Spain) / Catalan
    I tant. És un verb que faig servir molt i trobo que sona prou natural al meu entorn. I el lloc per on es trenca és precisament un trencall.

Salut

3. ernest_

ernest_ Senior Member

Barcelona
    Catalan, Spain
    Trancall no ho havia sentit mai. Jo he sentit i dic trencant.

4. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    Sí. El que no diem es "aplegar a un semàfor" (arribar a un semàfor, diriem) ni "ans", però "trencar" sí que es diu en aquest sentit de la forma que uses als exemples. La paraula "trencall" és també comuna: "trenca a la dreta/esquerra" o "pren el trencall a la dreta/esquerra".

5. Elessar

Elessar Senior Member

Valencian Country
    Catalan (Valencian), Spanish (Spain)
    Jo personalment crec que no el dic massa sovint, però és una paraula habitual i he sentit valencians que ho fan, juntament amb girar i voltar.

6. jordi688 New Member

Spanish
    Encara que no ho solo dir habitualment és una paraula que per res s'em fa extranya quan la sento en aquest sentit :)

7. Bresca Senior Member

A casa meva fem servir el trencall: som una barreja entre gent de les Garrigues, de Sant Carles de la Ràpita i Barcelona, i no sé d'on ens ha arribat la paraula.

I trenquem a la dreta o a l'esquerra quan girem.

Share This Page