1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Fabric interfaces, fabric ports, distributed access fabric!

Discussion in 'Computers/IT/Informática' started by Nexus girl, Jan 14, 2011.

1. Nexus girl New Member

Peruvian Spanish
    Hola,

Estoy traduciendo un texto de un documento de Cisco sobre switches Nexus y constantenmente me encuentra con la palabra fabric en distintos contextos. Wordreference proporciona una traducción para dicha palabra como tejido ó estructura, pero ninguna de la dos palabras parece aplicar para el contexto. A continuación les dejo algunas de las porciones donde figura esta palabra:

"In the case of the Cisco Nexus 2000 Series Fabric Extenders, oversubscription, which is a function of the available fabric interfaces to active host interfaces, provides cost-effective scalability and flexiblity for Ethernet environments."

"On a Nexus 2248, ports 1 to 48 are 1Gbps host ports, while the rightmost four ports are 10Gbps fabric ports for connecting the device back to the Nexus 5020."

"In a typical design, only the first two of the 10GE ports will be used as a fabric connection to the upstream Nexus 5020."

"The connections between Nexus 5000 and Nexus 2248 will use the dual-homed FEX topology by utilizing virtual port-channels. Therefore, there will be no blocking of interfaces in the distributed access fabric within the data center."

Espero me puedan ayudar, muchas gracias,
    :)
    Fiorella

2. lmgutie Senior Member

Mexican Spanish
  3. Zect Junior Member

Lima
    Perú / Español
    fabric en este caso sería estructura

4. TitoHL

TitoHL Senior Member

San Beka
    Español, Chile
  5. Zect Junior Member

Lima
    Perú / Español
    yo tengo un texto "fabric module" para unos conmutadores de Cisco, yo lo puse como módulo estructural o módulo de infraestructura, que es como lo encontre en lo poco que tiene la página de Cisco Systems en español...

espero le sirve de algo a alguien :)

Share This Page