1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

factura / soporte de pago (aduana)

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by Richiqui, Dec 19, 2008.

1. Richiqui New Member

USA - English
    Hello/Hola,

Estoy tratando de mandar una laptop a Ecuador por un servicio de courier, pero la aduana me da problemas.

Can someone please clarify the below sentence?

Para poder nacionalizar el paquete es necesario que usted envie una factura, no una hoja de word con el valor, la aduana en Ecuador esta bastante exigente, no me acepta si no es una factura o tambien podrian mandar el soporte de pago.

As I understand it:
    "to send the package to (the country), you need to send a bill, not a Word document with the value, the Ecuadorian customs is demanding, and they won't accept (it) if it is not a bill or all they can send.... "

"El soporte de pago" confuses me; aslo, I wonder if a "bill" is the accurate translation of "factura". Does anyone know Ecuadorian customs proceedures and what exactly they want?

Thank you!

2. emeca

emeca Senior Member

Montevideo
    Español (Uruguay)
    factura es invoice
    soporte de pago: nunca lo escuché
    Suerte

3. Oldy Nuts

Oldy Nuts Senior Member

Santiago, Chile
    Spanish - Chile
    Supongo que será comprobante o evidencia del pago..., something like proof of purchase.

4. The_Pinky

The_Pinky Senior Member

Spain
    Español (España) - Spanish (Spain)
    Hi!, just an advice for future posts, you should put as title the part you want translated, in this case: "soporte de pago" :)

I think it's probably a "proof of paiment", but "soporte de pago" is not usual in spain, so i can't be sure. (they won't accept it if it's not an invoice or maybe a proof of paiment).

Also, Ecuadorian is translated as "Ecuatoriana".

5. Oldy Nuts

Oldy Nuts Senior Member

Santiago, Chile
    Spanish - Chile
    "Ecuadorean". Sorry I didn't notice before.

6. Richiqui New Member

USA - English
    Gracias a todos...

I didn't know it was "Ecuatoriana!" So much to learn...

As for my original question, I think I just need to ask the courier what exactly she needs. Thanks again!

7. Juan Alek Senior Member

Lima
    Perú español
    Me parece que "soporte de pago" es equivalente a lo que aquí llamamos "comprobante de pago", aquí en Sudamérica no siempre se usa facturas (invoice).

Soporte o Comprobante de pago seria una palabra que incluye todos los tipos de documento que respaldan una operación de compra-venta (factura, boleta, ticket, recibo, etc.)

Share This Page