1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

feliu

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Kaikaik, Jan 14, 2013.

1. Kaikaik Junior Member

Castellano
    Del adjetivo "feliu" en catalán, ¿cuál es el femenino y el plural?

MASC/SING.: feliu
    MASC./PL.: felius
    FEM./SING: feliua???
    Fem./Pl.: feliues???

No lo encuentro en ningún diccionario.

2. Agró

Agró Senior Member

High Navarre
    Spanish-Navarre
    Por analogía con "joliu", por ejemplo, que sí viene en el dicc. del IEC (fem. joliua), deduzco que las formas que propones deberían ser las correctas.

3. ernest_

ernest_ Senior Member

Barcelona
    Catalan, Spain
    No tengo constancia que "feliu" sea catalán. Como nombre propio sé que existe, pero como adjetivo creo que no.

4. Lurrezko

Lurrezko Senior Member

Junto al mar
    Spanish (Spain) / Catalan
    Jo tampoc l'he sentit mai. Figura a l'Alcover com a dialectal:

1. FELIU
    || 1. adj. (dial.) a) Feliç; que gaudeix felicitat o que dóna felicitat; cast. feliz. Pera la celebració dels felius 33 anys que dijosament cumplix... nostre rey y senyor,Ros Obres 21. «Si jo pogués tenir un tros de terra meu, seria feliu» (pagesia de Mall.).—b) Ximplet, curt de gambals (Gir.); cast. tontuelo, bobalicón.

Salut

5. Elxenc Senior Member

Bon vespre!

Doncs, jo si que l'he sentida, era dins d'una frase feta, era relatiu a la felicitat (recurs fàcil que ho diga ara): Qui no és feliu, no.... ?. En aquell moment en va sonar a molt antiga, potser ara diria que dialectal, però no puc dir on la puc haver escoltat i precisament feien un joc de redolins (rodolí diu l'Alcover-Moll: .../... 7. Conjunt de dos versos aparellats que serveixen de comentari o explicació a cadascun dels dits dibuixos; per ext., conjunt de dos versos aparellats, generalment de to satíric o humorístic.) per açò pense que fòra valenciana la frase. Hi entrava també el femení "feliua" . Em sonen zones possibles: la comarca de la Safor valenciana (Oliva-Gandia), la Costera (Xàtiva-l'esglèsia de Sant Feliu és la més antiga) i la zona de la Seu d'Urgell.

6. ernest_

ernest_ Senior Member

Barcelona
    Catalan, Spain
    Hi havia una cançó de Sopa de Cabra que deia "me siento feliu como una perdiu", però sempre ho havia interpretat com una mena de joc de paraules.

Share This Page