fer/ tenir funcions diferents

Discussion in 'Català (Catalan)' started by gvergara, Nov 11, 2012.

1. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Hola de nou, acabo de veure l'oració Tots aquests objectes fan funcions diferents. M'agradaria saber si és possible fer servir tenir en lloc de fer. Gràcies

Gonzal·lo

2. binary_death Member

Galicia, Spain
    Spanish, Catalan
    Sí, són sinònims en aquest cas.
    També es podria fer servir dur a terme:

Tots aquests objectes duen a terme funcions diferents.

Salutacions!

3. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Tinc la impressió, però, que dur a terme és més formal en aquest cas, és correcte?

4. binary_death Member

Galicia, Spain
    Spanish, Catalan
    Sí, es un llenguatge més formal. Però també "objectes" és més formal que "coses" :D

Dur a terme - Llevar a cabo

5. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Hola, aprofito aquesta pregunta que vaig fer fa molt de temps. Ara m'he trobat amb l'oració següent, dita per un home que descriu una dona que ha "conegut" per internet.

Després, a un quart i cinc de sis, aniré a conèixer la Maria. No sé quina cara fa, ni tan sols no en tinc una fotografia, però...

De nou m'he preguntat per què s'ha emprat fer en lloc de tenir, i per tant voldria preguntar-vos en quins contextos es pot utilitzar fer com a sinònim de tenir. Gràcies per endavant,

Gonzal·lo

6. Elxenc Senior Member

Ací vol dir, quin és el seu aspecte. No la coneix. Si posarem "quina cara té",que ´seria possible, per a mi seria un calc del castellà.

7. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Això vol dir que per descriure l'aspecte es pot (o potser cal??? ) emprar fer????

Ella fa llargues cames i ulls blaus
    La façana de casa meva fa una gran amplada. Fa moltes finestres
    .

Gràcies

Share This Page

Loading...