Flippertong

Discussion in 'Nederlands (Dutch)' started by Chiapas, Oct 17, 2013.

1. Chiapas Senior Member

Italian
    Hallo,
    In de vertaling waarmee ik bezig ben de stoerste jongen van de groep heet (of misschien is het een bijnaam) "Flippertong". Denken jullie dat het een bij-betekenis heeft? Sexueel misschien (goed in cunnilingus)?
    Bedankt

2. BrMo Junior Member

Dutch - Belgium
    Het is de eerste keer is dat ik 'flippertong' tegenkom in elk geval :)

Cunnilingus zou kunnen, hoewel het - denk ik - eerder verwijst naar zijn tongkus vaardigheden.

3. daanb

daanb New Member

France
    Dutch
    Ik heb het ook nooit eerder gehoord. Het zou ook kunnen zijn dat hij erg ad-rem is (kaatst alles terug). Ik vind jouw vertaling leuker natuurlijk.

4. Sjonger Senior Member

Netherlands
    Dutch - Netherlands
    Ik ken het woord niet, maar het doet me denken aan de tem Flatterzunge´, en dat is iets dat je op een dwarsfluit doet. Je laat dan je tong als het ware ´meefladderen´ in de luchtstroom, zodat je een soort roffel in de klank krijgt. Je zult hier in jouw context wel weinig aan hebben, maar misschien is het wel de oorsprong van de term, en de beschrijving sluit natuurlijk wel mooi aan de seksuele betekenis: zo'n fladderende tong bij de blaasopening - ja sorry voor de beelden die dat allemaal oproept.

5. Ywelis

Ywelis Junior Member

Dutch - The Netherlands
    Ik ken het ook niet, maar het klinkt in ieder geval niet als iets positiefs, flippertong! Ik zou daarom niet denken dat het om zijn eventuele seksuele talenten zou gaan. Want je zegt, Chiapas, dat het gaat om de stoerste jongen van de groep, dus het zou inderdaad iets positiefs moeten zijn.

Misschien betekent het dat hij het ene na het andere meisje zoent? Zijn tong "flippert" razendsnel van het ene meisje naar het andere naar weer een ander? In een flipperkast gaat het balletje heel snel heen en weer, van de ene naar de andere kant....

Share This Page