1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

fucking pumpkin

Discussion in 'Italian-English' started by MOMO2, Dec 17, 2009.

1. MOMO2 Senior Member

Milan
    Italian
    Ciao a tutti.

Qualcuno sa se :warn: "fucking pumpkin" è un'espressione dispregiativa ? E a cosa corrisponde?

Il contesto è molto povero.
    Ho sentito qualcuno dirlo, ma non so se si riferisse a una cosa o a una persona.

Riuscite ad aiutarmi comunque?

Momodos

Grazie infinite.

Last edited: Dec 17, 2009
  2. smart_woman07

smart_woman07 Senior Member

Ciao,
    penso che si tratti di un'espressione dispregiativa paragonabile a
    zuccone, anche se il :warn: "fucking" da un'impronta più volgare.
    C'é da dire però che pumpkin da solo, viene usato per rivolgersi in
    maniera affettuosa alla persona amata.

3. Azazel81 Senior Member

Milan
    Italy - Italian
    Concordo pienamente.

Io però ho pensato ad un altra possibilità. "Pumpkin" è anche la "zucca" di Hallowe'en, che notoriamente è una "zucca vuota" :) E se il senso di :warn:"fuckin' pumpkin" fosse qualcosa del genere? Tipo "zucca vuota del :warn:kazzo", o "maledetta zucca vuota". :p

4. smart_woman07

smart_woman07 Senior Member

Azazel sono d'accordo con te.
    In effetti fucking pumpkin é un'espressione volgare, per cui le tue opzioni
    sono sicuramente più calzanti!
    :D:)

5. Azazel81 Senior Member

Milan
    Italy - Italian
    Guarda che però la mia era pura speculazione... non prendere le mie parole per verità assoluta :p Magari adesso arrivano i natives e mi dicono tipo "non dire baggianate" :D

6. Tonza Senior Member

Chicago, US
    English - U.S.
    Arrivata una native :)...At least in American English, we would not use "pumpkin" as an insult in the sense of "zucca vuota" or "zuccone", although it certainly has the affectionate sense mentioned by smart woman. Without any context, my guess would be that the speaker was cursing an actual pumpkin that had somehow caused him problems. If my car broke down, I might say, "fucking:warn: car!" If my dog peed on the carpet I might say, "fucking:warn: dog!" It's a bit unexpected to say it about a pumpkin, but who knows, maybe he hurt himself while trying to cut it open or it was extremely difficult to cut, maybe he tripped over it, maybe some kid threw it at him. I don't know, but I don't think it was an insult to another person.

7. MOMO2 Senior Member

Milan
    Italian
    Hi,
    in my opinion :warn:fucking pumpkin was said about a person.

8. Azazel81 Senior Member

Milan
    Italy - Italian
    We don't know the exact context: we don't know if it was said ironically or by someone very upset... In case it were ironic that would made sense... a little... maybe.. :p

So she could have said "you :warn:fuckin' pumpkin" meaning something like "brutto pezzo di... dolcezza" :p

What do you say? (alright, alright... I know... I'm speculating hard here... just trying :D).

Share This Page