función afín y función lineal

Discussion in 'Specialized Terminology' started by tatianapolgondy, Apr 26, 2011.

1. tatianapolgondy Senior Member

Spanish
    Hola a todos, ¿cómo puedo decir en inglés función afín y función lineal?, creo que función lineal se dice linear function pero afín no sé, son términos de matemáticas. Gracias.

Last edited by a moderator: Jan 18, 2016
  2. albertovidal

albertovidal Senior Member

Bs.As.-Argentina
    Castellano, Argentina
    Trata de darnos un poco de contexto. Si no, es muy difícil

3. tatianapolgondy Senior Member

Spanish
    Es que así se llama el concepto. Estoy traduciendo los contenidos de matemáticas para primero medio (tenth grade) y aparecen estos términos que tienen relación con geometría, son dos tipos de funciones, afín y lineal.

4. Cebolleta

Cebolleta Senior Member

Navarra (Spain)
    Spanish (Spain)
    Función afín: affine function
    Función lineal: linear function

En general, "función afín" es lo mismo que "función lineal": y = ax + b con a y b constantes. En ocasiones se distingue:
    Función lineal: y = ax
    Función afín: y = ax + b​

En inglés:
    An affine function is a linear function plus a translation.

5. tatianapolgondy Senior Member

Spanish
    Thank you very much!

6. piopio New Member

Spanish
    Thanks for the question, I have the same problem. I didn't know how to say that. I'm traslating a book for 3ºESO, and I have just ended up the straight lines, I´m going to continue with hyperbolas or inversely proportional functions. If you want I can pass you what I have about straight lines. Ciao.

7. SergioPOE Senior Member

Spain, English and Spanish
    I went to high school in the US and I never once heard the term affine function. There we just talked about the equation for a straight line, and didn't differentiate between "y=mx" and "y=mx+b"

Share This Page