1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

gasto o caudal

Discussion in 'Specialized Terminology' started by jnegranado, Feb 13, 2011.

1. jnegranado Junior Member

(lives in Caracas)
    Argentina - Español
    Hola a todos,
    Necesito ayuda con estas palabras en inglés. Estoy traduciendo un programa de física y me encuentro con "gasto o caudal". En wikipedia encontré el término, que es:
    Caudal : en dinámica de fluidos, caudal es la cantidad de fluido que avanza en una unidad de tiempo. Se denomina también "Caudal volumétrico" o "Índice de flujo fluido".
    Es dificil ponerlas en contexto ya que es un esquema sinoptico, les copio lo que tengo. Ojalá puedan darme una mano, muchas gracias!
    Planteamiento de la ecuacion. definición de gasto o caudal. Aplicaciones.

2. vicdark

vicdark Senior Member

U.S.A.
    Español, Bolivia
    Sugiero flow rate.

3. k-in-sc

k-in-sc Senior Member

From the English version of your Wikipedia page:
    "In hydrology, discharge is the volume rate of water flow, including any suspended solids (i.e. sediment), dissolved chemical species (i.e. CaCO3(aq)) and/or biologic material (i.e. diatoms), which is transported through a given cross-sectional area.[1] Frequently, other terms synonymous with discharge are used to describe the volumetric flow rate of water and are typically discipline-dependent. For example, a fluvial hydrologist studying natural river systems may define discharge as streamflow, whereas an engineer operating a reservoir system might define discharge as outflow, which is contrasted with inflow. ..."

4. jnegranado Junior Member

(lives in Caracas)
    Argentina - Español
    Muchas gracias!

Share This Page