1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Ha tomado mucho tiempo...

Discussion in 'Spanish-English Grammar / Gramática Español-Inglés' started by jguzmansu, Dec 7, 2012.

1. jguzmansu Senior Member

Colombia Español
    Hola a todos,

Tengo dudas con la traducción de esta frase, específicamente para la parte de ... ha tomado mucho tiempo ...

Contexto:
    "Acabo de tener una llamada con el cliente y ellos se sienten frustrados debido a que el inicio de la prueba ha llevado mucho tiempo. Por lo tanto, si usted no puede hacerlo, por favor, apreciaría su confirmación y yo hablo con el cliente para cancelar la prueba."

Mi intento:
    "I just had a call with the customer and they are frustrated because the begin of the test has taken a long time. So, If you can’t do it, please, I appreciate you confirmation and I talk to the customer to cancel test."

De antemano, gracias a todos.
    Jimmy G.

2. srb62 Senior Member

Scotland
    British English

Last edited: Dec 7, 2012
  3. PinchaVista New Member

Berlin
    English
    Hola,

la frase en español me parece un poco rara porque lo de 'el cliente' no corresponde a 'ellos'. Es decir, se mezcla la tercera persona singular y plural. Pero bueno aquí dos traducciones, la primera más literal que la segunda:

1. I just had a call with a customer and they feel frustrated due to the fact that the beginning of the test took a long time. As such, if you can't do it, I would appreciate your confirmation so that I can speak to the client and cancel the test.

2. I was just on the phone to a client who expressed his dissatisfaction/frustration at the fact that the start of the test had taken such a long time. If you can't do it, I'd really appreciate your confirmation so I can speak to the client in order to cancel the test.

4. jguzmansu Senior Member

Colombia Español
    Gracias srb62 y PinchaVista por su gran ayuda.

Sds,
    Jimmy G.

Share This Page