1. Aldo Berrios

Aldo Berrios Junior Member

Chile
    Chile Spanish
    Hola todos
    ¿Cómo puedo decir "voy a hacer unos trámites", en inglés?
    Por contexto, la idea es por ejemplo, obtener un certificado del registro civil o burocracia en general.
    Thanks

2. Henrik Larsson Senior Member

Socuéllamos
    Spanish
    Creo q "to process"

3. Mirtha New Member

Lima
    Peru, Spanish
    Yo diría: "to make some procedures"

4. Eugin

Eugin Senior Member

Buenos Aires
    Argentina (Spanish)
    a mí me gusta más utilizar la palabra proceedings o formalities...
    pero tengo mis dudas acerca de qué verbo usar... si conviene más "to do", "to make", "to carry out", "to deal with"...

Calculo que nos lo tendrá que decir un angloparlante....

5. Aldo Berrios

Chile
    Chile Spanish
    Gracias por la ayuda
    Me refiero más bien a "hacer el papeleo." Por lo mismo tendría que ser un término más coloquial que formalities o procedures.
    Una amiga inglesa propone "red tape," pero eso es como papeleo.
    Otra amiga me dice "run errands," pero creo que es para hacer trámites para otra persona, no para uno mismo.
    El contexto es:
    Juan le dice a su señora: "Marcela, dile a tu mamá que hoy tengo que "hacer unos trámites" en el centro y no podré pasarla a buscar."

6. Eugin

Eugin Senior Member

Buenos Aires
    Argentina (Spanish)
    Bueno, Aldo, en el diccionario de WordReference aparece "red tape" como papeleo...
    y lo busqué en mi Oxford y efectivamente sale así: "trámites burocráticos" o papeleo...

Viste?? ya lo tenías!!!

7. bluejazzshark Senior Member

English, England
    yes, it's difficult to translate...

I would say:

"It's about time I sorted out this bureaucratic nonsense" :)

I think more generally, people might say:

"I'm going to sort out this paperwork"

"deal with" is a very good alternative phrasal verb in this context. The problem with the word "paperwork" (papeleo) is that it could refer to work that you take home. As I understand it, "tramites" refers mainly to civil documents (licences, cerfificates, identification ...etc.). I suppose you could say "I'm going to deal with these civil documents" if you want...

Normally though, we'd be specific: "I'm going to fill in this license application". "I'm going to deal with the council tax demand."

Hope that helps,

- Blue

8. cubaMania Senior Member

Marcela, tell your mother that today I have to take care of some paperwork in the city (o downtown) so I won't be able to come by to see her.

9. Aldo Berrios

Chile
    Chile Spanish
    Gracias por la ayuda
    Ahora tengo una batería de soluciones para expresar esto.
    Especialmente me parece interesante el hecho de que hay un vacio idiomático, pues se tendría que expresar por medios más específicos (Bluejazzshark).
    De todas formas creo que las opciones son útiles.
    RGS
    Aldo

10. unpoetaloco Junior Member

English, USA
    Yo diría, "I'm going to fill out the paperwork," or "take the steps" or even "undertake the process". Todo, desde luego, depende del contexto. Nunca es posible -- o aconsejable -- traducir un trozo sin saber la oración entera.

11. soofiita Junior Member

Argentina
    hola a todos,, yo quisiera saber como utilizar tramites en un sentido mas general por ej.. "yo era la encargada de hacer todos los tramites" .. en un contexto donde explico mis funciones laborales!
    gracias!!

12. Everblack New Member

Buenos Aires
    Belgium - Dutch
    Hi all. I think an informal way of translating "hacer tramites" might be a simple 'I am running through some (formal/administrative) procedures'. The phrasal verb 'to run through' is often used for this purpose.

cheers!

13. Cuquilu Junior Member

English-USA, Spanish-Spain/Cuba/Mexico
    I realize this is late, but I was checking the site. After seeing the post, I think that this was a specific case. However, in general, if there is no indication of what the "tramites" is, it could involve interview, as well as paperwork, or taking a test, etc., I would say, I have to take care of --- whatever it was: the paperwork, the requirements, the test, etc. I was looking for an interpretation for: Hize todos los tramites. I translated it as, I fulfilled all that was required.

Share This Page