had no such change in accounting principles and policies bee

Discussion in 'Financial Terms' started by isabel..., Apr 11, 2014.

1. isabel... Senior Member

Perú
    Spanish
    Hola, estoy traduciendo un contrato de crédito. Me gustaría que me ayuden con esta parte que está en negrita. Necesito saber cómo se relaciona con lo anterior.

(a)Statements of Reconciliation after Change in Accounting Principles. If, as a result of any change in accounting principles and policies from those used in the preparation of the Historical Financial Statements, the consolidated financial statements of such Company will differ from the consolidated financial statements that would have been delivered pursuant to such subdivisions had no such change in accounting principles and policies been made, then, together with the first delivery of such financial statements after such change, such Company will deliver one or more statements of reconciliation for all such prior financial statements in form and substance satisfactory to Lenders;

Gracias por cualquier ayuda

2. Cubanboy

Cubanboy Senior Member

Cuba
    Spanish
    ...dichas subdivisiones no tenían//no incluían ese cambio//modificación en los principios y políticas contables realizados...

3. isabel... Senior Member

Perú
    Spanish
    Creía que been made hacía referencia a such change. Quedo a la espera de más sugerencias. Gracias

4. Biffo Senior Member

England
    English - England
    :thumbsup:

"Had no such change in ...principles ... been made..."
    quiere decir "If no such change in principles had been made..."

It is a literary form - an inversion. We do not speak that way in conversation.

5. isabel... Senior Member

Perú
    Spanish

Last edited: Apr 12, 2014

Share This Page