1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Happy Valentine's Day

Discussion in 'Italian-English' started by Ariel82, Jan 23, 2006.

1. Ariel82 New Member

Australia, English
    Hi

I was wondering if I could get some help translating the following from English to Italian:

''My dear _________,

Happy Valentine's Day!!!

I am so sad knowing I can't be near you. All I want to do is tough your face, kiss your lips, look into your beautiful eyes. I miss the laughs we shared together, the talks we had (me with my broken Italian trying to make myself understood and probably failing miserably :) )...I miss every moment I spent with you.

I liked you from the very first time I saw you and my feelings for you have continued to grow ever stronger as the days pass. I have gotten to know the person behind blue eyes and I've got to say, you are absolutely amazing. Don't ever doubt yourself because you're truly splendid.

You will always be in my heart and I hope to see you again soon. Who knows what our destiny has in store for us. I hope you don't forget me and your memories of us together are just as magical as mine.

All my love,

_____________.''

A big thank you to anyone that can help me!!!

2. stefan671

stefan671 Senior Member

Roma, Italia
    Italy
    I'll try:

" Caro/a ____________,
    buon San Valentino!
    Sono così triste, sapendo che non posso esserti vicino. Tutto ciò che vorrei è .... il tuo viso, baciare le tue labbra, fissare i tuoi occhi bellissimi. Mi mancano le nostre risate, le chiacchierate (ed io che con il mio malconcio italiano cercavo di farmi capire probabilmente con pessimi risultati). Mi manca ogni momento trascorso con te.

Mi sei piaciuto/a dalla prima volta che ti ho visto e ciò che provo per te è sempre più forte, giorno dopo giorno. Hoconosciuto una persona dietro un paio di occhi blu e, devo dirlo, assolutamente affascinante. Non dubitare mai di te stesso/a, perchè sei davvero meraviglioso/a.

Sarai sempre nel mio cuore e spero di vederti presto di nuovo. Chissà cosa ha in serbo per noi il destino. Spero che tu non mi dimentichi ed il ricordo di noi due insieme sia magico come per me.

Con tutto il mio amore"

3. Raphillon Senior Member

Rome
    Italy
    I'll try :)

Mio caro _____

Buon San Valentino!!!
    Mi rattrista sapere che non posso essere vicino a te. Tutto quello che vorrei fare è toccare (I'm supposing you mispelled touch for tough, tell me if I'm wrong) il tuo viso, baciare le tue labbra, guardare i tuoi meravigliosi occhi. Mi mancano le risate che abbiamo condiviso, le chiacchierate (Io che cerco di farmi capire col mio incerto Italiano e probabilmente fallisco miseramente:) ).... Mi manca ogni istante passato con te.

Mi sei piaciuto fin dal primo momento che ti ho visto ed i miei sentimenti per te hanno continuato a crescere sempre più forti col passare dei giorni. Sono arrivata a conoscere la persona che si nasconde dietro gli occhi blu e, devo dire, sei assolutamente speciale. Non dubitare mai di te stesso perché sei davvero fantastico.

Sarai sempre nel mio cuore e spero di rivederti presto. Chissà cosa ci riserva il destino. Spero che tu non ti dimentichi di me e che i tuoi ricordi dei momenti passati insieme (I'm not translating this very litterally, it would be "di noi insieme"... sounds quite odd) siano magici quanto i miei.

Con tutto il mio amore _____

Good luck.

4. You little ripper! Senior Member

Australia
    Australian English
    The word there has been mispelled. It should be touch, not tough.

5. Raphillon Senior Member

Rome
    Italy
    Sorry, didn't see Stefan61's one... Well.... Ariel can mix the sentences she likes the most :)

6. Ariel82 New Member

Australia, English
    Thanks a million and sorry about the typo :eek: .

Cheers,

Ariel.

7. carisa Junior Member

english
    ;) Translatation of Happy Valentine's Day

Thank you Carisa

8. You little ripper! Senior Member

Australia
    Australian English
    Buon San Valentino.

9. carisa Junior Member

english