historieta, comica, tira comica, libro de comica, comiquita

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by MariposaNegra, Nov 18, 2011.

1. MariposaNegra Junior Member

Spanish
    I located translations for the following terms and other similar terms but I am not satisfied with the translations: historieta, comica, tira comica, libro de comica, comiquita, etc. Here's the context, when I was about nine years of age my father used to have a collection of "historietas" but these were not comic strips in the sense that they were not intended to be funny (Micky Mouse/Donald Duck) or entertain (hero comic strips). His collection pertain to Catholic Saints such as San Martin de Porres o Santa Lucia. I have come up with the following compromised translation since I could not find any that would describe this type of historieta: short illustrated story. La historieta se publicaba con el proposito de mantener la devocion al Santo y para inspirar una vida Catolica moral. Then, short illustrated story best describes the type of 'comic strip'. If you have an uncompromised (true translation) I would like to hear from you. Thank you.

2. Moritzchen Senior Member

Los Angeles, CA
    Spanish, USA
    I remember them growing up in South America, we called them "cómics", just like Superman, Roy Rogers or El pájaro loco.

3. dinis.dinis Senior Member

USA/English
    Dear Mariposa Negra,

Biographical comics with a serious theme are known as graphic novels.

Plese see:

Story of St. Paul Retold in Graphic Novel Format

http://www.catholic.org/national/national_story.php?id=36106

and

http://www.alibris.com/booksearch.detail?invid=9751223844&browse=1&isbn=9781597070393&qsort=&page=1

Best Regards,
    Dinis

Last edited: Nov 18, 2011
  4. MariposaNegra Junior Member

Spanish
    Rapido que me respondieron anoche abri mi emilio nuevamente y lei su comentario y respuesta. No pude comentar de inmediato porque me moria de sueno y del resfriado pero vieran q con su inmediata ayuda me pusieron con sonrisa en mente. Mortizchen, mi padre tambien tenian comicas de Superman y para que te digo, mucho mas. Me encantaban esas comicas! dinis.dinis, tu traduccion me suena de maravilla; la acepto en completo. Y el articulo esta interesantisimo -- nada cambia, de verdad, que nada cambia. LOL. Muchisimas gracias a ambos. :)

5. Moritzchen Senior Member

Los Angeles, CA
    Spanish, USA
    Ahora estoy confundido. Pedías un término en inglés o en español?

6. MariposaNegra Junior Member

Spanish
    En ingles. Pero no hay problema. Estoy complacida con "graphic novels" ya que las "comicas" eran serias (de Santos Catolicos). :rolleyes: Estamos bien?

Share This Page