1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

I find myself in the process of

Discussion in 'Nederlands (Dutch)' started by 568129, Apr 25, 2013.

1. 568129 Senior Member

English USA
    Hallo Nederlanders,

How can I say: Hello I find myself in the process of taking care of the proof that my Mother and Grandfather received said Nationality by birth.

Can I say:Hallo ik mij in het proces van het verzorgen van het bewijs dat mijn moeder en grootvader kreeg zei nationaliteit door geboorte.

Met vriendlijke groet,

Jorge​

2. bibibiben

bibibiben Senior Member

Amsterdam
    Dutch - Netherlands
    Nee, dat kun je zo niet zeggen. Het lijkt erop dat deze Engelse zin door een automatische vertaler is gehaald.

Een vertaling zonder al te veel toeters en bellen is:

"Hallo, ik ben het bewijs aan het regelen dat mijn moeder en grootvader de genoemde nationaliteit door geboorte hebben verkregen."

Eventueel:

"Hallo, ik ben het bewijs aan het regelen waaruit blijkt dat mijn moeder en grootvader de genoemde nationaliteit door geboorte hebben verkregen."

Het nogal logge "to find myself in the process of" kan ook met log Nederlands vertaald worden, maar dat lijkt mij niet nodig.

Last edited: Apr 25, 2013
  3. 568129 Senior Member

English USA
    Danke bibibiben, what does mean "ik ben" mean in the first sentence you mention. Does it mean I am or I have?

4. bibibiben

bibibiben Senior Member

Amsterdam
    Dutch - Netherlands
    "Ik ben" normally means "I am", but a present perfect such as "ik ben geweest" translates to "I have been".

Share This Page