1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

I had a major deadline at work this week which totally stressed me out

Discussion in 'Italian-English' started by josiestar, Nov 4, 2006.

1. josiestar Junior Member

US
    Hi,

Non Italian speaking newbie hoping for some help in translating this text.

This is the worst time of my life.
    - I had a major deadline at work this week which totally stressed me out (severe headaches, sleep loss, etc.)
    - my sister is finally moving out next week
    - I had to take my dogs to the vet
    - X is more obnoxious than ever, calling and texting me about this @sshole boyfriend of hers, dropping by whenever she's in need of company, totally ignoring the fact that I don't have time to listen to her moaning
    - I had a massage and the oil she used made my flawless back break out terribly
    - I got braces this week (for the next year and a half ...) which not only looks as ridiculous as it sounds but causes unbearable toothache and headache as well
    - I haven't heard from Y in weeks
    - I just got some detergent in my eye

Sorry, needed to vent my frustration. The only thing that keeps me going is that I'll see you and your family this Christmas (seven weeks to go!!!). I'll bring Z's sweaters. Let me know what else to bring.

THANKS!

Jocelyn

2. SweetSoulSister Senior Member

American English
    Just a tip - you might get a quicker response if you break up your request into smaller bits, like one sentence at a time.
    :)

3. josiestar Junior Member

US
    Thanks a lot for your advice, SweetSoulSister!

4. Siberia

Siberia Sibermod

UK-Wales - English

Questo è il momento peggiore della mia vita.
    Avevo una scadenza al lavoro questa settimana che mi ha stressato non poco con conseguenze come emicrancie, insonnia ecc.
    Mia sorella, finalmente se ne va la settimana prossima.
    Ho dovuto portare i cani dal veterinario.
    X è sempre più invadente, mi chiama continuamente o manda sms per dirmi di quel co*****e di suo ragazzo, viene a casa ogni volta che le viene la voglia di compagnia senza pensare che magari non ho tempo di sentirla lamentarsi.
    Mi son fatta fare un massagio e l'olio che hano usato mi ha fatto venire un eczema sulla schiena.
    Mi hanno messo l'apparecchio ai denti questa settimana e dovrò tenerlo per un anno e mezzo e non imagini quanto sembra ridicolo e quanto mi fa venire mal di denti e mal di testa.
    Y non lo sento da una vita.
    E mi è andato appena adesso sapone negli occhi.

Scusa ma ho dovuto sfogare la mia frustrazione. L'unica cosa che mi fa andare avanti è il pensiero che presto vedrò te e la tua famiglia a Natale (solo 7 settimiane). Porto i maglioni per Z. Fammi saper cos'altro posso portare.

Sib

5. josiestar Junior Member

US
    Thanks so much, Sib, I really appreciate it!

Share This Page