1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

I'm living with an English family for six months.

Discussion in 'Polski (Polish)' started by wolfbm1, Jul 12, 2013.

1. wolfbm1 Senior Member

Poland
    Polish
    Witam.

W podręczniku Total English Pre-Intermediate Student's Book natknąłem się na następującą rozmowę pomiędzy ankieterem i kobietą z Hiszpanii:
    "I: OK ... and what are you doing in London?
    W: I'm working as an au pair. I'm living with an English family for six months and looking after their children."

Zastanawiam się jak poprawnie przetłumaczyć zdanie zaznaczone kolorem czerwonym.

"Ankieter: OK ... a co Pani porabia w Londynie?

Kobieta: Pracuję jako operka.
    Mieszkam z angielską rodziną sześć miesięcy i zajmuję się ich dziećmi."

Mieszkam z angielską rodziną sześć miesięcy nie brzmi dobrze. Naprawdę nie wiem jak to przetłumaczyć. :confused:

2. kokosz1975 Junior Member

polski
    Dobry wieczór, wolfbm1.:)
    A co powiesz na:
    "Będę mieszkać u rodziny angielskiej przez sześć miesięcy.":confused:

Zdanie to za pierwszym razem też wydawało mi się nienaturalne , ale po pięciokrotnym przeczytaniu na głos, brzmiało lepiej.

Mieszkam u cioci, wujka, rodziny. Więc "będę mieszkać u rodziny angielskiej" też powinno być ok.
    Pozdrawiam.

Last edited: Jul 12, 2013
  3. wolfbm1 Senior Member

Poland
    Polish
    Dobry wieczór, kokosz1975. :) Dziękuję.

"Ankieter: OK ... a co Pani porabia w Londynie?

Kobieta: Pracuję jako operka.
    Będę mieszkać u rodziny angielskiej przez sześć miesięcy i zajmować się ich dziećmi."
    Chyba nie bardzo to zdanie pasuje, bo operka już mieszka u tej rodziny i już zajmuje się jej dziećmi.

4. BezierCurve Senior Member

Może:

Jestem/przyjechałam tu na sześć miesięcy; mieszkam u angielskiej rodziny i zajmuję się ich dziećmi.

5. wolfbm1 Senior Member

Poland
    Polish
    Taki jest tego sens. To znaczy, że nieraz trzeba użyć w tłumaczeniu polskim innego czasu i innych czasowników.