1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

instalar la antena/aparatos + antena parabólica

Discussion in 'Specialized Terminology' started by chas, Feb 16, 2006.

1. chas New Member

españa
    Field and topic:
    curro en una empresa de television por satelite y tengo un par ( bueno , un monton ) de dudas sobre la jerga tecnica , ahi van las frases
    "instalar la antena " o "instalar los aparatos (el descodificador... ) o los equipos.. ¿ satellite dish es la forma mas comun de referirse a antena parabolica ? ,
    ---------------------

Sample sentence:
    le enviaremos un tecnico que le instalara la antena / los equipos-aparatos

2. Lagartija

Lagartija Senior Member

Western Massachusetts
    English, USA
    "Satellite dish" is the term used to refer to the antenna when you are addressing non-technical readers. It is the common term for a TV antenna/receiver system.
    "Parabolic Antenna" would be the term used by technical people writing for other technical people.

Here is the definition that is given in Wikipedia. The definition mentions that "satellite dish" refers to the parabolic antenna used for receiving TV signals.
    Satellite dish

From Wikipedia, the free encyclopedia
    A satellite dish is a type of parabolic antenna designed with the specific purpose of transmitting signals to and/or receiving from satellites. A satellite dish is a particular type of microwave antenna. Satellite dishes come in varying sizes and designs, and are most commonly used to receive satellite television.

3. chas New Member

españa
    gracias, sabes de paginas mas orientadas a vocabulario tecnico ? ,

4. Lagartija

Lagartija Senior Member

Western Massachusetts
    English, USA
    Ummmm, no.... pero microondas es mi especialidad y tengo un diccionario bueno. ;)
    Así, me da gusto ayudarte.

5. Sleath New Member

Spanish-English
    Estoy haciendo un anuncio para la empresa de un amigo.
    No se como poner "Instalación de antenas"

Share This Page