"It has been washed a few times"

Discussion in 'Português (Portuguese)' started by iheartportugues, Apr 26, 2013.

1. iheartportugues Senior Member

English
    Como se diria isto?

A maior dúvido que tenho é que tempo usar (o pretérito ou o perfeito). Portanto:

Foi lavado várias vezes.

ou

Tem sido lavado várias vezes.

Primeiramente, pensei po-lo no pretérito mas por alguma razao, nao me soa bem. Eu sei que o uso do perfeito tem um sentido de que a accao que se está a descrever tem continuidade no presente. A maioria das vezes que eu digo e.g. "I have done" em ingles, se o digo no pretérito "I did", embora menos comum, soa bem. Mas esta vez nao.

It was washed a few times, nao soa muito natural em ingles.

O que voces pensam?

Desculpem a falta de acentos nas palavras! Estou a usar um teclado ingles!

2. englishmania

englishmania Senior Member

Portugal
    European Portuguese
    Usually the Present Perfect is translated into PT as Pretérito Perfeito or Presente.

(Já) foi lavado/a algumas vezes.

I've seen this film four times. Já vi este filme quatro vezes.
    Have you ever been to France? Já alguma vez foste a França?

I watched TV yesterday. Ontem vi televisão.

I've lived here for ten years. Vivo aqui há dez anos.
    I lived there for ten years. Vivi lá (durante) dez anos.

If you say Tem sido lavado it means ultimamente / lately. It's a repetitive action.

Last edited: Apr 26, 2013
  3. mglenadel

mglenadel Senior Member

Rio de Janeiro
    Brazilian Portuguese
    This is one of the main stumbling blocks in learning either language for speakers of the other.

The fact that English uses two different verb tenses to define the immediate past (simple past and present perfect) while Portuguese uses just one (pretérito perfeito) leads to a world of hurt for learners.

To put simply, in Portuguese it makes no difference WHEN the action took place, or whether we know or not when it did take place. It is just in the past (pretérito perfeito).

Share This Page